går ju att montera volvo240 fram ok men de är ju så tunga

mvh jens
Varför inte labba lite med huvudcylindern och köra med bromsarna som redan sitter.Jens Gustavsson skrev:ska sätta sånna på vegan bak för att kunna bygga upp ladd tryck före starten utan transbraka (ca 4000rpm skulle räcka) sen rulla sista cm fram till start linjen.
Hej igenJens Gustavsson skrev:ska sätta sånna på vegan bak för att kunna bygga upp ladd tryck före starten utan transbraka (ca 4000rpm skulle räcka) sen rulla sista cm fram till start linjen. nån som har tipps på vilka man ska kunda använda. inte helt främmande av fullflytande enkel ok med stor kolv aria heller bara de är lätta.
går ju att montera volvo240 fram ok men de är ju så tunga![]()
mvh jens
Jo det är helt riktigt, men som du säger...det är inte mycket bromsverkan med frontrunnerstherealpinto skrev:Man kanske ska vara lite försiktig med hur man ställer bromsverkan också, speciellt på en bil som ju faktiskt testas på gatan (?) ibland. Det är inte så roligt med bakhjulslåsning i 200 knyck...
Nu är risken säkert mindre med jättestora bakdäck och frontrunners men det är klokt att testa lite försiktigt.
/Gustaf
En tanke till... Med broms på kardan borde bromsverkan bli starkare. Tex 4,0/1 i bakaxel utväxling hälften så stor friktionsyta (ett ok istället för två) borde bli dubbelt starkt, till halva vikten och dessutom möjlighet att ha vikten fjädrad i stället för ofjädrad.G-son skrev:En tanke... Med en enda skiva sittande vid kardan borde man kunna få samma resultat. Ett enda ok, mindre vikt... Ingen aning om det är genomförbart eller inom reglerna.
fixar bilder på de i morgon vill du ha mått och vikt med?Jens Gustavsson skrev:har du nån bild på hur de ser ut fredda?