Audi 2,5 aat eller mc block

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Audi 2,5 aat eller mc block

Inlägg av iron_man »

hade tänkt bygga ihop en 2,5:a men undrar lite vad man exakt behöver göra. ska köras med en 10v rt topp den med stora insugskanalerna
har ett aat block (tall block), vad jag har hittat själv är att jag måste borra upp toppen för m12, borra upp för oljesprutet samt hitta några långa h-stakar, orginal var 150 långa. jag tänkte köra med mc:ns kolvar, nån som har måttet på hur höga dom är? samt om det är nåt mer man måste göra om för att det ska passa?
alternativ 2 är att slänga in veven i mc blocket och kortare stakar men det känns fel ändå

/Jimmy
You Can Never Go Fast Enough
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: Audi 2,5 aat eller mc block

Inlägg av caterpillar »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=10&t=45567" onclick="window.open(this.href);return false; ... liite lænker å tips her
har du BARE aat blocket, eller har du vevaxeln åsså? hva ska du ha for motor, dragrace, eller gata
du kan bruke kolv fra mc1 eller 2...81,00mm borr, det er aat motorn, du trenger lengere staker( stenparnermotor fx) finnes andre åsså, som seljer staker, lansje billiere åsså... ska du bruke ett slitt block,eller ska du borre lite åsså.. kansje mer info behøvs
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Re: Audi 2,5 aat eller mc block

Inlägg av iron_man »

jag har veven AAT veven också med 95.5 i slag. den är tänkt att den ska gå på gatan med portad rt topp och ska få nån lagom trim kam. samt den körs med Emerald k6 sprut
tänkte ha mc2:ans kolvar om jag minns rätt ska det bara vara att mc1 har större grop i kolven, så dom har väl samma komp höjd?
hade tänkt slippa borra blocket såg så pass bra ut och hornings reporna såg otroligt bra ut och inga vändkanter
ska leta fram ett skrotad mc2:a och mäta fram hur långa stakar jag behöver

/jimmy
You Can Never Go Fast Enough
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Re: Audi 2,5 aat eller mc block

Inlägg av caterpillar »

det første en ska byt er vevstaker... orginale uansett er skrot... aat blocket er ca 236mm, mens mc block er ca 220mm... du får ju vevstaker 144 som er org til en masse audi 5ere... sen fins custom 150mm, 155mm, 158mm, å 159 er i noen 2,0litere (4syl)...merk det er inte alle som har 20mm x-pin, ellers så passer det mæste om en annen...
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
iron_man
För mycket laddtryck
Inlägg: 228
Blev medlem: mån mar 17, 2008 5:53 pm
Ort: ske-å

Re: Audi 2,5 aat eller mc block

Inlägg av iron_man »

har mäta kolvar och stakar och kommit fram till att jag skulle ha hittat några h-stakar som är 147 långa med 50,6 lager läge och 22 kolvbult så får jag kolven att 0.5 över blocket
eller några 144 och plana av blocket iallafall 2mm
måste även plugga ett hål i blocket

/Jimmy
You Can Never Go Fast Enough
Skriv svar