Sega-open första deltävling i januari?

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck

Sega-open första deltävling i januari?

Inlägg av niklasrudolf »

tänkte föreslå en första deltävling av sega-open i slutet av januari, kanske sista helgen, och den andra i mars någon gång. detta av rent egoistiska skäl då vi åker till usa under i princip hela februari.
tänkte i år satsa på ett nytt kort, mindre kubik, mera böl i starten och betydligt högre toppvarv, en mycket opålitlig maskin.
hoppas vi blir fler i år, brukar ju vara många som säger att de ska ställa upp, men....
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag , peter mikael (yamaha teamet) har maskinerna i årdning. hur är det med resten av skidoo teamet?

vilken maskin kör du i år? är inte alla skidoo opålitliga? :lol:
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck

Inlägg av niklasrudolf »

jo det stämmer, överhuvudtaget tvåtaktarna var väl inte helt färdigtuttänkta på den tiden, men nog tror jag ski-doo i alla fall hade bättre vevaxlar än yamaha.
i alla fall har jag dragit igång min blizzard 6500 för första gången på 10 år. Johan lindgren har en likadan och han ställer nog upp. Daniel ställer nog upp om man trycker på lite, i år har ju även johanna köpt en ski-doo blizzard och hon är nog med. Från arctic stallet vet jag inte vilka det blir, men jag kan tänka mig att jocke är med.
grattis föresten Jens till raggar-järnet, smög förbi i garaget här om dan, det ser ju grymt ut!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

niklasrudolf skrev:jo det stämmer, överhuvudtaget tvåtaktarna var väl inte helt färdigtuttänkta på den tiden, men nog tror jag ski-doo i alla fall hade bättre vevaxlar än yamaha.
i alla fall har jag dragit igång min blizzard 6500 för första gången på 10 år. Johan lindgren har en likadan och han ställer nog upp. Daniel ställer nog upp om man trycker på lite, i år har ju även johanna köpt en ski-doo blizzard och hon är nog med. Från arctic stallet vet jag inte vilka det blir, men jag kan tänka mig att jocke är med.
grattis föresten Jens till raggar-järnet, smög förbi i garaget här om dan, det ser ju grymt ut!
va skulle yamaha ha dåliga vevaxlar :roll: det har jag aldrig märkt :lol:

tur att man bara behöver varva 7300rpm med yamahan för att åka fort :lol:

blizzard 6500 vad är det för maskin? motor?
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck

Inlägg av niklasrudolf »

den ser ut som en rv fast svart, det sitter en vätskekyld 340 på 68hk (när den var ny) med ett tämligen kort register, det händer väl grejjer mellan 6000 och 8500 rpm. problemet är att få den att växla såklart. men jag plockade ihop en variator av ski-doo och polarisdelar och har fatt den att växla ut till ca 85%, detta på bekostnad av klipp i starten, man får kompromissa helt enkelt.
ska försöka jaga liv i brorsan och hans stx i år också, det blir alltså kanske tillskott i yamaha-stallet.
har du hunnit provköra gp`n i år?
T-One
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av T-One »

Vad kör ni för maskiner i övrigt? med tanke på blizzarderna så känns min olympiq från 76 lite tam men allt för den goda sakens skull eller? :lol:
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck

Inlägg av niklasrudolf »

olympique 76, låter ju som en utomordentligt konkurenskraftig maskin, pålitlig och håller garanterat de 200 metrarna. i övrigt är det lite stx:ar, gp, det ryktas om en rajd enstånka mm. vad som helst kan hända.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

vi kanse skulle haft en 1 cyl klass också? där tex min okelbo 300 -70, olympic -69 och rajd sport -69 platsar. just det jag har en -79 skidoo bredbandare av okänt märke också . fan en yamaha eropa "groddan" har jag ju också :lol:

vilken skrotsamlare man är!!
T-One
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av T-One »

Faan.. det låter ju trevligt.. man kanske skulle ha sparkat igång liket då och komma och dra lite. Ingen som ligger på en viktsats till en -76:as olympic?? Han drar som inget på på dom "högre" varven.
Användarvisningsbild
niklasrudolf
För mycket laddtryck

Inlägg av niklasrudolf »

vad är det för slags variator? är det en sån med orange kåpa? den går till viss del modifiera själv genom att slipa av vikterna eller genoma att sätta brickor på viktbultarna, innanför muttrarna, elller svetsa på vikterna. man får bara vara lite noga så viktarmarna väger ungefär lika - riktigt vebo-smide. prova annars att bara ta i sär den och rengör den ordentligt, putsa bort eventuelll ytrost på fyrkantaxeln och andra glidytor. en fräsch rem kan ju också göra underverk, eller så kan variatorena stå fel mot varandra i sidled, då växlar den ju inte så bra.
T-One
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av T-One »

Hmm.. tackar för tipsen.. det e väl bara att börja ta isär harket då, och hoppas man får till det annars får man köra som han e tror jag.. :D
Mats A
Camaro American Muscle

Inlägg av Mats A »

Blir det någon "after skoter" också ? lite partajja eller ?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

T-One skrev:Faan.. det låter ju trevligt.. man kanske skulle ha sparkat igång liket då och komma och dra lite. Ingen som ligger på en viktsats till en -76:as olympic?? Han drar som inget på på dom "högre" varven.

det kan va farligt att varva en gamal motor mycket :(

varvade okelbo 300 "lite" :lol: för mycket en så det flög små aliuminium bitar ur fläkten i ansiktet, hadde tur att det inte for något i ögonen. fick plocka små bitar ur kinden med spets tång efter racet :lol:

obs jag släppte inte gasen tills jag kört om den andra skotran lutade mig bara åt sidan där det inte sprutade skrot :lol: man måste va hård om man är pist vaktare som grabbarna i svartlien!

(tror det rallade ut en skruv som for in i fläckten.)
T-One
För lite laddtryck
Kontakt:

Inlägg av T-One »

hehe.. Jo det gäller att vara hård, speciellt med sånna monster maskiner ;). Problemet med olympicen är att den varvar ut men den vill inte gå nå fortare dom sista 1000-2000 varven.
Användarvisningsbild
chevelle69
Chevrolet owner
Kontakt:

Inlägg av chevelle69 »

är det bestämt den sista helgen i januari? J

Jag är lite sugen på att komma och rejsa.. blir väl men min sno-tric sc3 -74:a och en evinrude rc 35 -64 med vankel som verkar ha letat sig in i red creek kustoms stallet
Bild
Skriv svar