Mb 250 i en Compakt?
Mb 250 i en Compakt?
Är det någon som vet om det går att stoppa ner en Mercedes 250 motor i en Compakt och hur mycke jobb de är?
Menar om det finns plats eller om man måste börja kapa i karossen.
Har sökt runt lite men inte hittat nån tråd om ett sådant bygge.
Menar om det finns plats eller om man måste börja kapa i karossen.
Har sökt runt lite men inte hittat nån tråd om ett sådant bygge.
Senast redigerad av PatrikP den sön jan 22, 2012 4:59 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Det ska vara hårda tändkablar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Re: Compakt
Hej, ändra din rubrik så den förklarar vad tråden handlar om, alltså en fråga. tex: Stoppa Mercedes 250 motor i en compakt? Så ökar chanserna avsevärt att du ska få svar. Dessutom är det alltid bra att förklara vad "mycket jobb" är i dina ögon.
Tråden är helt felplacerad med, du be någon moderator flytta på den.
Har du provat att söka på forumet för svar på frågan?
Menar inte att vara dryg nu, bara hjälpsam.
Tråden är helt felplacerad med, du be någon moderator flytta på den.
Har du provat att söka på forumet för svar på frågan?
Menar inte att vara dryg nu, bara hjälpsam.

Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: Mb 250 i en Compakt?
Allt går, men mycket jobb, motorn tar i överallt typ, minns it exakt men en ja känn skull glra de med en 200d men gav upp, nog går de få ner men tar längre tid än å he i tex w123
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
Re: Mb 250 i en Compakt?
Inte alls så jobbit! Luftburken måste moddas om och lite sånt där småpill bara
Re: Mb 250 i en Compakt?
Okej. Två helt olika svar
Men måste man bygga egna motorfästen?
Finns det inte någon har som har några byggbilder på ett lika projekt?

Men måste man bygga egna motorfästen?
Finns det inte någon har som har några byggbilder på ett lika projekt?
Det ska vara hårda tändkablar
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån jan 10, 2011 9:13 pm
- Ort: Burvik
Re: Mb 250 i en Compakt?
Haha ja tydligen, egna motor fästen , du får kapa av sne stagen i motorrummet generatorn rymms iy du får kapa lite där, ja mer komm ja it på nu
w123 8mm mynä om606, compund turbo hx35 vs hx60!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 514
- Blev medlem: tor maj 31, 2007 3:45 pm
- Ort: Pajala/Lovikka
Re: Mb 250 i en Compakt?
Jag och en kompis har slängt i en 250d i en compakt i höstas! Växellådsfästet passade, motorfästena behövde vinklas om, luftburken måste det karvas i, växelstagen kortas, kardan kortas, kapa bort stagen under huven, vi våldade även lös främre plåten på bilen och gjorde den skruvbar! Sen att vi hade travers gjorde ju inte saken svårare!
Det ser trångt ut vid oljefiltret men det fungerar helt klart!
Generatorn har tillochmed samma stick på båda motorerna!
Startmotor satte vi från en bensinare som är lite mindre! Med orginal hade det nog blivit lite trångt vid styrväxeln.
Ska finnas några bilder på garaget.org återkommer när jag kommit på vad kompisen heter där!
Edit: Merbenz heter han där! Bara kolla hans album!
Det ser trångt ut vid oljefiltret men det fungerar helt klart!
Generatorn har tillochmed samma stick på båda motorerna!
Startmotor satte vi från en bensinare som är lite mindre! Med orginal hade det nog blivit lite trångt vid styrväxeln.
Ska finnas några bilder på garaget.org återkommer när jag kommit på vad kompisen heter där!
Edit: Merbenz heter han där! Bara kolla hans album!
Benjamin Roth Karinen | Benjaminkarinen@hotmail.com | 070 232 68 46
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Instagram LovikkaCustomGarage
1966 Chrysler 440 Vems med 8 tändspolar
Re: Mb 250 i en Compakt?
Tack ska ni ha för svaren. Nu blir de till att leta en bra motor sedan in i garaget 

Det ska vara hårda tändkablar
Re: Mb 250 i en Compakt?
hoppar in som tvärest!
det är som benkoilovikka säger: Växellådsfästet passade, motorfästena behövde vinklas om, luftburken måste det karvas i, växelstagen kortas, kardan kortas, kapa bort stagen under huven...
stoppade ner en 250td motor i min gamm compakt! de enda som va lite små trångt va om man skulle ha org. grenrör, fick tag i ett hemma moddat grenrör och då blev det mkt bättre, fick göra ett hål i huven, för turbon stack upp se pass mkt! skulle va kul om du gjorde en projekt tråd! alltid kul med gammla MB.. diesel!
det är som benkoilovikka säger: Växellådsfästet passade, motorfästena behövde vinklas om, luftburken måste det karvas i, växelstagen kortas, kardan kortas, kapa bort stagen under huven...
stoppade ner en 250td motor i min gamm compakt! de enda som va lite små trångt va om man skulle ha org. grenrör, fick tag i ett hemma moddat grenrör och då blev det mkt bättre, fick göra ett hål i huven, för turbon stack upp se pass mkt! skulle va kul om du gjorde en projekt tråd! alltid kul med gammla MB.. diesel!
Race in a japcar is like the Special Olympics for fag¨s..... even if you win, you're still a retarded FAG!.