Volvo 740 88a vägrar starta trots gnista och bensin? Lh 2.2

Snack om allmänt skruvande som inte passar någon annanstans
Användarvisningsbild
Lepsyl
För mycket laddtryck
Inlägg: 221
Blev medlem: fre aug 22, 2008 11:10 am

Volvo 740 88a vägrar starta trots gnista och bensin? Lh 2.2

Inlägg av Lepsyl »

Kompisens 740 slutade starta häromdagen och är mer eller mindre helt död nu. Kan göra små hosstningar och smäller när man kör på start eller bogserar den.

Det hela började med att jag skulle flytta den ca 20 meter och den startade bra men gick illa typ som den inte gick på en cylinder men lyckades flytta på den iaf.
Nästa gång jag skulle starta den så vägrade den totalt men lyckades få igång den efter en lång bogsering med full gas och då gick den illa ett tag för att efter en stund gå helt bra.
Bilen kördes hem utan problem men dagen efter när jag skulle åka med den så startar den jätte fint men efter några meter så började den bluddra och dö och har varit död sen dess.

Någon som vet vad som kan ha hänt? Mina funderingar nu går om att nya styrenhet eller att katten har satt igen sig?
Användarvisningsbild
joel
Forumsberoende
Inlägg: 589
Blev medlem: lör dec 20, 2008 12:03 pm
Ort: Trollhättan

Re: Volvo 740 88a vägrar starta trots gnista och bensin? Lh

Inlägg av joel »

har haft en 240 med LH2.2 å detta problem, på min va de att den fick för mycket bensin, jag bytte box å de hjälpte, analyserade inte mer..
180zx..

joel lindell
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Volvo 740 88a vägrar starta trots gnista och bensin? Lh

Inlägg av jonas landin »

Satte i en 230f med 2.2 i en 240 som jag åkte med ett tag, den kunde vara svårstartad som fan ibland, då räckte det att man ryckte säkringen till spridarna och vred tills den tände till på det som fanns, sen stoppa man i säkringen å den starta å gick som vanligt, säkert nån tempgivare lr nått som va kass!

Sitter det nån "blinkdosa" på din?

Kan ju vara allt ifrån vatten i soppan till nån kallstartsberikning som inte funkar.
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Användarvisningsbild
robinmoppe
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: lör maj 24, 2008 9:56 am
Ort: småland

Re: Volvo 740 88a vägrar starta trots gnista och bensin? Lh

Inlägg av robinmoppe »

på LH 2.2 sitter dett inte någon blinkdosa.
244 -88
245 -84 etanolbil
http://www.garaget.org/robinmoppe" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar