Nu håller jag på med en lätt banrace-preppad Alfa 75 och en Smuggler 18 med mittpulpet och B20, en beach buggy står i ett hörn och skäms också... men den vette fan om det blir nått med!

Här är båten i fråga, 17" på trailern såklart!

Det svarta och det vita är ny lackat, sen ska det blåa på undersidan också bli vitt... Motor utrymme och golv i båten blir ljusgrått med lite greppyta på golvet så man inte far runt, rospolerad rostfritt till instrumentpanelen och nåtad ek som durkar och motorlucka ligger också på schemat. Men i första hand ska motorn i ordning.
Just nu håller jag på att renovera toppen på Marin B20 hemma i köket i Norge...

Alfan ser ut såhär vintertid, sommarhjulen bak dock!

Och den diskreta vingen byggd i plåt

Bilen är byggd av bröderna Harjunpää när det begav sig som ljudbil åt nån i Lindesberg har jag för mig, jag har pratat med Marco ang den. Det sitter Bilstein av låg och hård modell runt om, tillsammans med 30mm torrision stavar fram och hårdare fjädrar bak. Motorn fram och lådan bak tillsammans med bromsarna inne vid lådan bak och inga fjäderben fram och aluok ger det en låg ofjädrad vikt och en riktigt kul och underhållande bil trots att motorn bara är på två liter. Den har två st 40mm dellorto original och twincam. Jag har funderat på turbo men en lite sådan med moderat effektkurva och bra körbarhet men ja vet inte vad fuggarna gillar det och då blir det isf sprut. Men i första hand ska den bli godkänd av SBP och gatlegal!
En uppsättning 16" r-däck ligger i garaget och väntar samt några reserv så det blir nog några varv på bana i sommar.
Trots att jag har ägt den i snart tre år så har jag inge bra sommarbilder på den!

Men det blir det förhoppningsvis ändring på i sommar, den besiktades i mellandagarna och fick sex tvåor varav tre va löjligt lätta...
Till den renoveras även framoken hemma i köket.

Som sagt uppdateringar blir inte så ofta med hoppas att det ska glädja nån!

Alfan är ju en ganska ovanlig bil på just detta forum och båtar kan man ju aldrig få förmycket av!