Tjo, tänkte höra om något vet eller provat konvenerat en original b234f motor med 10kg komp..
Tanken är att köra med e85, har ett b204 grenrör, 18t turbo eller nå annat passande? ladda 0,5kg?
Smygladda en orginal b234f hur funkar det?
Re: Smygladda en orginal b234f hur funkar det?
Så länge du har koll på tändningen lär det väl gå bra.
Du bör nog dock ta och lära dig skillnaden mellan kompressionstryck och kompressionsförhållande
Du bör nog dock ta och lära dig skillnaden mellan kompressionstryck och kompressionsförhållande

Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Re: Smygladda en orginal b234f hur funkar det?
Kompisen har gjort det på sin isbil, en 245.
Grenrör från KL och större spridare, annars inget gjort med motorn. Blåste toppackningen först, men med en motor som gått 30 000+ kan ju det hända ändå när man börjar straffa den på isen... Laddar 0,5 eller så, och är bromsad till 217 hk på bakhjulen.
Jag åker 745 på isen, en stackars 230F som är våldtagen med grenrör och turbo från en 940 LTT. Det verkar hålla det med (än så länge)
Nu har vi ju inte haft så där mycket is här nere i västergötland, men några helger har det blivit.
Grenrör från KL och större spridare, annars inget gjort med motorn. Blåste toppackningen först, men med en motor som gått 30 000+ kan ju det hända ändå när man börjar straffa den på isen... Laddar 0,5 eller så, och är bromsad till 217 hk på bakhjulen.
Jag åker 745 på isen, en stackars 230F som är våldtagen med grenrör och turbo från en 940 LTT. Det verkar hålla det med (än så länge)
Nu har vi ju inte haft så där mycket is här nere i västergötland, men några helger har det blivit.