hej är det någon som har provat o löda en adapter härva till MS enligt nån av dom här instruktionerna som är till en e30 på en bmw 535 -91:
http://wiki.diyefi.co.uk/index.php?titl ... Conversion
http://www.e-racers.se/index.php?option ... pin-nr-bmw
Mvh
löda MS till motronic härva
Moderator: backeliten
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 104
- Blev medlem: tor aug 13, 2009 5:25 pm
- Ort: Östersund
Re: löda MS till motronic härva
har gjort så i min 245a dock har ja lh 2.4 gjorde på följande sätt slaktade en bränslebox å behöll endast kontaken mot kabel härvan sen googlade ja fram ett kopplingsschema till sprutet samt pin out schema på vad kontaktens olika stift går till sen kopplingsscheman på mset som i mitt fall är ett ms1v3 029 me extra kod ..sen löde ja dit kablarna från mset på kontakten efter pin out schemat ..fick även använda tre stift i ezk116 kontaktstycket(tändboxen) men gjorde de enkelt för mig å använde mig av kabelskor som passade på stiften ..sen hade ja sen innan klippt kablen till lmm för att förlänga kabelstammen då planen inte var å köra me eftermarknadssprut ..så tog ja reda på vilka stift i kontaktstycket som gick till lmm å där ifrån kopplade ja in kablarna till spridarna samt till lufttempgivaren ..fick även bygga en adapter mellan orginal tps kontakten å borsch 001 tps en för å kunna använda den borsch tps en behöver man för att den som sitter inte är linjär samt att bilen ger 10v spänning till tps en medans ms et bara vill ha 5v här är lite hur ja har gått till väga när ja installerade ms i min bil..mvh