Hej
Är det nån som vet nåt om dessa grejor?
Nån som monterat det och kan säga om det blir nån skillnad på effekten eller om det bara är skriverier..
Läser man artikeln så verkar det vara som nåt man vill testa i allafall.
Ett försök att föklara spelet brännboll för en amerikan:
In Sweden we have a game called "Burned balls"
First you hit the ball and then you run like hell while the others try to burn you!
Ok.Aningen diffust.Vad menas med mindre bra bromsningar?Om topparna är bra som du skriver så vad är det då som har hänt i samband i bänkningen?
Ett försök att föklara spelet brännboll för en amerikan:
In Sweden we have a game called "Burned balls"
First you hit the ball and then you run like hell while the others try to burn you!
ok..Man kanske kan få money back garanti av dom om man frågar.Det borde dom lämna när dom skriver att dom garanterar 160hk.
Senast redigerad av stressfläkten den sön mar 11, 2012 9:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Ett försök att föklara spelet brännboll för en amerikan:
In Sweden we have a game called "Burned balls"
First you hit the ball and then you run like hell while the others try to burn you!
utgår ifrån att tändkurvorna var ändrade vid bromstillfällena också då detta måste göras.
Ett försök att föklara spelet brännboll för en amerikan:
In Sweden we have a game called "Burned balls"
First you hit the ball and then you run like hell while the others try to burn you!
Du få nog sätta slipstiftet i Cylindrar och vevhus ska du se , har en bekant som hade RK Tek topp , dubbelrings kolvar , portade cylindrar + vevhus öppna Kickass filter , och han bromsade 156 hk med original pipa å burk på en 800R motor.
Dropin kit ger inte 160 nordiska ponnies, utan snarare 145. Men en std 800 ger inte mer än kanske 125 så det är ändå ca 20 upp. Men som sagt karaktären blir som en stor 440, Går bra men man måste labba lite med variator innan det lirar.
Men vill man känna större skillnad och få en stark motor så är det 840HO eller 860R kit som gäller.
Är det troligt eller bara påhittat tror du ? Så vida smågodis inte betyder större mängd lustgas eller turbo. Men då är det inte frågan om smågodis längre utan större sortens bakelser. Man ska inte tro allt man läser.
Sedan måste man väga in driftsäkerheten och kan jag bestämt säga att störe kolvar ger större problem. men smakar det så kostar det. Men är man bara medveten om problemen och kan tänka sig stå i garaget en fin dag istället för att köra så kan det var OK med 880, för det ger definitift bra vrid och körbarhet, men några 220 får man aldrig se på en släde som är tänkt att brukas och köras med mack soppa. skulle gissa på max 180 ärliga ur en väljusterad 880 byggd på 793 serie3 motor. På 800r stomme så kanske 880 kan ge 190 men där är nog gränsen.
jonas N, nu gick de inte citera ditt inlägg konsigt nog men man smågodis menade jag turbo så du behöv inte vara oförskämd. för övrigt så verkar dom gå hyffsat dom med 880 kitten, kolla bara på den här:) http://www.youtube.com/watch?v=FOYVrWz4pLg" onclick="window.open(this.href);return false;
'
edit: gissar på att ha kör race soppa
är bara 16år så klaga inte på min kunskap;)
bmw 525i-95 ÄKTA BBS RC
bmw e21 323i
skidoo summit 600-01
Jonas var inte oförskämd, men det skadar ju inte att du nämner "laddtryck". Att nämna att någon plockat 220 hk med ett turbo-kit kräver ju inte direkt något cylinder-kit, kanske något lägre kompressions-förhållande, sen räcker det med att fisa i insuget.
Själv väntar jag på ett 860-kit från staterna till min 800R, förväntar mig inte mer effekt - dock fetare register.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Haha fisa i insuget tänkte jag göra i vinter iaf
Annars så tror jag inte att det finns många som slår Jonas på fingrarna ang kunskapen runt Rotax 800 motorer!