Lamellfråga BMW
Postat: fre mar 23, 2012 9:41 pm
Behöver en lite mer förlåtande lamell till Volvo´n.
Har en 698a platta just nu från Bmw m3 3.0 som är monterad på ett plant 8-skruvs volvosvänghjul. Hade till detta tänkt använda en 6p fjädrad sinter för att få bilen så snäll som möjligt för gatkörning (Motorn har aningen för högt moment för att jag skall våga köra med organisk lamell som är specad till 525nm med denna platta)
Lådan är en Getrag 265a med 10 splines.
Har hittat 2st intressanta lameller på Clutchnet men funderar varför priset sklijer så pass mycket då båda lamellerna enligt vad jag kan se är 240mm?
Ena lamellen är till bmw m3an och den andra till 535 -89.
http://www.clutchnet.com/clutches/detai ... 1?sef=hcfp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clutchnet.com/clutches/detai ... 1?sef=hcfp" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns det något skäl jag missat som gör att jag måste beställa den dyrare m3 lamellen ?
Har en 698a platta just nu från Bmw m3 3.0 som är monterad på ett plant 8-skruvs volvosvänghjul. Hade till detta tänkt använda en 6p fjädrad sinter för att få bilen så snäll som möjligt för gatkörning (Motorn har aningen för högt moment för att jag skall våga köra med organisk lamell som är specad till 525nm med denna platta)
Lådan är en Getrag 265a med 10 splines.
Har hittat 2st intressanta lameller på Clutchnet men funderar varför priset sklijer så pass mycket då båda lamellerna enligt vad jag kan se är 240mm?
Ena lamellen är till bmw m3an och den andra till 535 -89.
http://www.clutchnet.com/clutches/detai ... 1?sef=hcfp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clutchnet.com/clutches/detai ... 1?sef=hcfp" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns det något skäl jag missat som gör att jag måste beställa den dyrare m3 lamellen ?