Skillnad på B230f B230fk
Skillnad på B230f B230fk
Annledningen e att jag funderar på att skaffa ett frächare block än det B230fk blocket jag åker på nu.
Jag vill kunna åka med original kolvar och slippa borra ett block, å det borde va lättare att få tag på ett frächt B230f block.
Hur e det med oljekylningen under kolvarna, kan man borra upp å montera munstycken osv, eller saknas oljekanalen i B230f blocket.
Mvh Håkan
Jag vill kunna åka med original kolvar och slippa borra ett block, å det borde va lättare att få tag på ett frächt B230f block.
Hur e det med oljekylningen under kolvarna, kan man borra upp å montera munstycken osv, eller saknas oljekanalen i B230f blocket.
Mvh Håkan
Re: Skillnad på B230f B230fk
1991 kom oljekylning på b230f blocken men visst går de borra upp å montera oljesprutare
http://www.garaget.org/StlpMK" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 440
- Blev medlem: tis jul 31, 2007 6:32 pm
- Ort: Näsum
Re: Skillnad på B230f B230fk
91?! Kom väl inte tills förens på FTn 94? och FKn 95?
Ryker det inte svart är det inte intressant!
Re: Skillnad på B230f B230fk
Det e väl inte så fint att stakar m,m e samma som ft/fk efter tex -94
Re: Skillnad på B230f B230fk
Ingen gammal räv som kan detta? borde ju va nån som har koll på det tycker jag.
Mvh Håkan
Mvh Håkan
Re: Skillnad på B230f B230fk
Enda skillnaden är väl kolvar och oljan till turbon?
Re: Skillnad på B230f B230fk
Jag hade ett block från 92 med oljesprut..Ekren skrev:oljekylning kom modelåret 1993

johan freiman
Re: Skillnad på B230f B230fk
Snackar vi oljekylning på B230F original efter typ 92-94 nån gång? eller e det FK blocken ni menar?
Re: Skillnad på B230f B230fk
Alltså ,går det å borra oljekylning och oljeretur i b230f (nyare än 90) blocket och flytta över kolvarna från B230fk blocket så e det samma?????
Mvh Håkan
Mvh Håkan
- Erik Sandström
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 318
- Blev medlem: mån sep 27, 2004 7:52 pm
- Ort: Sävar
Re: Skillnad på B230f B230fk
Det går att flytta över kolvarna och det är samma stakar i f som i ft & fk). Det går att borra för oljeretur i f-blocket. Det borde gå att borra för kolvoljekylning eftersom det mig veterligen är samma gjutning på alla 230-block perioden 89-98.
Re: Skillnad på B230f B230fk
Tack så mycket! blir till å jaga ett B230F block då 

Re: Skillnad på B230f B230fk
Tack så mycket! blir till å jaga ett B230F block då 
Hej,det är bättre att leta upp ett fk block med en gång(spar en massa jobb)
tar du ett från en ltt på 135hk så är dem fortfarande som nya.
Mvh Pillee

Hej,det är bättre att leta upp ett fk block med en gång(spar en massa jobb)
tar du ett från en ltt på 135hk så är dem fortfarande som nya.
Mvh Pillee
Re: Skillnad på B230f B230fk
Visst men hur vet man att det inte vart chippat å buskört då
Re: Skillnad på B230f B230fk
Om du är sugen så har jag ett FK block liggandes till ingen nytta Bor i Halland
Ola Christensson