Här är det massor med bilder på en del av det jag utsatt Corvetten för.
http://www.joby.se/corvette/
Bakaxeln är utbytt till Dana44 med 3.45 utväxling (Orginal var Dana36 med 3.07)
Växellådan är utbytt till 4L80E med TCI T-Com styrdator. (Orginal var th700r4)
Kardan måttbeställd från Strange Engineering.
Orginal 350 block.
Orginal kolvar ( Smidda TRW 464664 )
Orginal stakar.
Orginal vev.
Balanserat och monterat med Clevite77 lager och ARP-bult.
Topparna är AFR190 med 74cc förbränningsrum och angle plug.
http://www.airflowresearch.com/pages/190sbc_sh.htm
CompCams 12-404-4 kam
CompCams lyftare, stöstänger och rulltoppsvippor.
Ombyggt Holley Stealth Ram insug för att få plats under huven. (Se bilder på sidan)
Lågohmiga spridare som jag har mätt till ca 1200cc/min vid 3 bar.
SX bränsletrycksregulator
Haltech E6K
Laddkylare 'kineskopia' med 600x300x100 cellpaket och 3" anslutningar.
Wastegate 50mm HKS-kopia
Dumpventil 50mm.
Garrett GT4288
Det är vad jag kommer på nu.