MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Moderator: backeliten
Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Nä, gillar produkten bara.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Ja det verkar så på de flesta forumen
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Sv: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Jaså? Är det så intressant att ha koll på vad jag skriver. ..
Räcker med off topic nu.
Räcker med off topic nu.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Går inte att missa
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: ons dec 24, 2008 8:45 pm
- Ort: Jönköping
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
wiell kanske jobbar på maxxtuning
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: ons aug 14, 2013 11:26 am
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Hej,
Maxxtuning skrev:
Aktiv knackreglering kommer aldrig komma till MaxxECU, det går inte lösa på ett säkert sätt med alla olika typer utav motorer som det kommer köras på.
Att ge användaren ett värde att förlita sig på som är såpass osäkert är ingen vidare bra ide.
Biltilverkarna lägger troligtvis ner tusentals timmar på EN enda motor för att få fram korrekta knacktabeller.
Självlärande system är som sagt ingenting vi förespråkar, för det kommer inte någonsin kunna fungera tillförlitligt i praktiken, inte på racemotorer.
Kommer inte ens knack-sensor-ingångar finnas? För t.ex. larm?
MoTec och har G4 Link har ju detta, t.o.m. med closed loop. Jag vet flera "high-end"-trimmare som använder (med framgång) dessa funktioner på kraftigt trimmade motorer.
Inte nödvändigtvis på drag-motorer, men inte alla kör på strippen
Detta kräver en hel del in-trimning på en motor för att funka bra, men det borde väl ändå vara med? Speciellt om ni tänker sälja utomlands.
Hur är det med DBW? ("e-gas")? Något som är planerat?
Väldigt sugen på att byta till detta, men några saker som saknas ännu för min motor (Honda K20A2).
Vore toppen med ett svenskt system med support "på plats"!
Snygg PC-SW!
Mvh,
Micke
Maxxtuning skrev:
Aktiv knackreglering kommer aldrig komma till MaxxECU, det går inte lösa på ett säkert sätt med alla olika typer utav motorer som det kommer köras på.
Att ge användaren ett värde att förlita sig på som är såpass osäkert är ingen vidare bra ide.
Biltilverkarna lägger troligtvis ner tusentals timmar på EN enda motor för att få fram korrekta knacktabeller.
Självlärande system är som sagt ingenting vi förespråkar, för det kommer inte någonsin kunna fungera tillförlitligt i praktiken, inte på racemotorer.
Kommer inte ens knack-sensor-ingångar finnas? För t.ex. larm?
MoTec och har G4 Link har ju detta, t.o.m. med closed loop. Jag vet flera "high-end"-trimmare som använder (med framgång) dessa funktioner på kraftigt trimmade motorer.
Inte nödvändigtvis på drag-motorer, men inte alla kör på strippen
Detta kräver en hel del in-trimning på en motor för att funka bra, men det borde väl ändå vara med? Speciellt om ni tänker sälja utomlands.
Hur är det med DBW? ("e-gas")? Något som är planerat?
Väldigt sugen på att byta till detta, men några saker som saknas ännu för min motor (Honda K20A2).
Vore toppen med ett svenskt system med support "på plats"!
Snygg PC-SW!
Mvh,
Micke
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10192
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Det finns två olika accpumpstabeller beroende på motortemp i dta.
Min ruskade igång i -15 utan bekymmer, om nu det är nåt att skryta med.
I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10
Min ruskade igång i -15 utan bekymmer, om nu det är nåt att skryta med.
I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
- freddan302
- Forumsberoende
- Inlägg: 817
- Blev medlem: ons nov 25, 2009 6:58 pm
- Ort: Gällivare
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Såg för ett tag sen dom tillverkat 500st enheter nu..
Ford Mustang -1995
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Kika in: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=40687
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
+1 På det.Kadett4wd skrev:I mina ögon vansinnigt att starta en racemotor kallare än +10
Hjälper en rally åkare med insprutningen på Seat:n, har följt med på X-antal tävlingar så man har ju sett
ett och annat misslyckat startförsök när det varit kallt ute.... och nu pratar jag om ner mot -20 typ.
Sen finns det förare som tänker till Stefan är en av dom. I rally bussen sitter det en konverter 12-220
monterad, så på vägen till tävlingen är motorvärmaren igång på Seat:n så det blir aldrig nån kallstart då.
//Nisse
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
hitta denna tråd som är 8 år gammal där max ecu just kommit igång. kul att det blivit ett sånt bra svenskt insprutnings system som följer med i utvecklingen!
Har kört många motorer med max ecu i dynon och än fast jag inte är nån specialist på det så är det väldigt lätt mappat och man hittar och förstår det mesta ganska fort!
lätt att hoppa mellan mappar och loggar då man fintunar i alla möjliga mappar! fin instruktionsbok också och el skeman som även "ej elektriker" förstår.
om man ska klaga på nått som tommy lur va inne på redan för 8 år sen är möjligtvis en värre mapsensor direkt i burken så man slipper ha externa mapsensorer då man turboladdar lite hårdare.
väldigt imponerad att det är så stort ute i MC dragrace värden också!
mvh jens
Har kört många motorer med max ecu i dynon och än fast jag inte är nån specialist på det så är det väldigt lätt mappat och man hittar och förstår det mesta ganska fort!
lätt att hoppa mellan mappar och loggar då man fintunar i alla möjliga mappar! fin instruktionsbok också och el skeman som även "ej elektriker" förstår.
om man ska klaga på nått som tommy lur va inne på redan för 8 år sen är möjligtvis en värre mapsensor direkt i burken så man slipper ha externa mapsensorer då man turboladdar lite hårdare.
väldigt imponerad att det är så stort ute i MC dragrace värden också!
mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Verkligen imponderande, börjar bli bra fart internationellt där man ser många lovorda systemet, alltid kul. Skulle vara intressant att veta hur många enheter dom säljer?
Porsche 924 turbo
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Bra serviis, svarar snabbt till email.
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Är det bara jag som tycker att nåt har hänt det senaste 2år kanske. Innan dess kunde jag liksom höra på motorn att den gick med ett maxx, rätt säker på att det har med bränslet att göra. Den gick liksom mjukare med ett maxx än något annat. Men det är borta och jämfört med innan så är det väldigt svårt att få lambda att ligga stabilt och snyggt. Bränslemapparna blir puckelpistar, så var det inte förr.
Det mesta annat funkar bra, och det är kul med alla avancerade funktioner
Det mesta annat funkar bra, och det är kul med alla avancerade funktioner
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
har du kollat spridarna de kan bli kass på kort tid i vissa bilar? svårt att tro att det har med insprutet att göra.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- dundersmurfen
- Forumsberoende
- Inlägg: 1496
- Blev medlem: tor jun 12, 2008 2:55 pm
- Ort: BjörnL Uddevalla
Re: MaxxECU - Nytt svenskt styrsystem
Nu menar jag inte 1 bil. Mera generellt bland kundbilar. Brukar provflöda spridare om kunden inte går i god för dom eller dom är nya. Men gillar att testa spridarna själv även om dom är nya, det är trevligt att veta om dom små skillnaderna. Det är svårare att mäta skillnaden i luftflöde mellan cylindrar och det ändras hela tiden.. Men all data man kan ha är trevlig när man finjusterar eller felsöker
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl