Volvo t6 topp problem

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
limpan200
Ganska mycket laddtryck

Volvo t6 topp problem

Inlägg av limpan200 »

Hallå, jag håller på att renovera min motor (b6284t). Och häromdan fick hag ett medelande från motorrnoverings firman att de hade behövt hyvla av 1mm för att få toppen plan, han sa att det var stor risk att den även slagit sig så kammöverfallen skulle tagit stryk. Jag tog hem toppen och plockade ur ventilerna sedan la jag i kammarna och drog runt för hand, tyvärr går det knappt att rubba avgaskamman så jag antar att toppen är kass.

Så frågan lyder vad ska jag göra:
jag har en topp från en 3liters 960 vet inget mer om den, tänkte jag skulle kolla skicket på den nogrannare i helgen. men alla tryckare saknas iaf, går det att använda begagnade från någon annan topp? Lr måste jag köpa nya?
Tycker oxå att förbränningsrummet ser mindre ut på den toppen jämfört med orginal, någon som vet om jag måste göra något för att ändra kompet efter byte? Hur funkar det med kamrem om jag byter topp, vilken längd ska jag ha och vilka spännare mm? finns ju 2 olika längder till b6284t motorn.

Hälst skulle jag vilja ha en nyare topp från xc90 med dubbel VVt men det kankse blir preoblem att få ihop det med rästen av motorn.