E30 turbo inställningar i Megasquirt. hjääälp

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Johan Rydström
För mycket laddtryck

E30 turbo inställningar i Megasquirt. hjääälp

Inlägg av Johan Rydström »

Hej.
Håller på att försöka starta upp min nybyggda E30 325 turbo. Har ett MS2 som är byggt för VR-givare och Edis 6 spole, alltså inbyggda tändsteg i boxen.

Motorn får både bränsle och gnista men vill inte starta.
Skulle vara bra om någon kunnig kan berätta för mig om jag har ställt in det här rätt, samt om det är något mer jag måste ställa in för att få den att starta.
Lägger upp lite bilder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Tack på förhand.
/Johan
Johan Rydström
För mycket laddtryck

Re: E30 turbo inställningar i Megasquirt. hjääälp

Inlägg av Johan Rydström »

Motorn hoppar igång men kan inte hålla sig vid liv utan att man är med lite på gasen. Den går fruktansvärt illa, varvtalet hoppar mellan typ 300 och 900rpm. Känns som den inte går på alla cylindrar alls. Eller så är helt enkelt graderna felinställda i MS?
Har gjort output test och fått gnista på spole A, B och C. Använder mig av EDIS 6. Men är tveksam till att jag fått rätt tändföljd? Men som de sitter nu är ända sättet den vill "starta" på..

Kan man testa tändföljden i Megatune eller i Tunerstudio?
Kaos
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Kaos »

om du inte fått i gång den maila så skickar jag en grund för e30 6cyl turbo.
343 GL -88, 764 Turbo -88 kolla in på http://www.rsport.se" onclick="window.open(this.href);return false; Man blir aldrig fullärd :)
Per Eriksson
Lite mer laddtryck

Inlägg av Per Eriksson »

Ryck stiften och säkring till spridarna, sen kör du på starten o skjuter tändningen med lampa o kollar så du får samma värde i verkligheten som du angett i fixed angle.
Skriv svar