Hej
Vad tror ni om en Hx60 med HX80 kompressor
Avgashus nr27 Kompressordia 80/112 ?
Detta är vad GIK rekomenderar till vår 2.3 liters Volvo 5a för dragracing
Finns det någon chans att få ladd under 5000 varv ?
Holset HX60/80
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Holset HX60/80
Team X skrev:Hej
Vad tror ni om en Hx60 med HX80 kompressor
Avgashus nr27 Kompressordia 80/112 ?
Detta är vad GIK rekomenderar till vår 2.3 liters Volvo 5a för dragracing
Finns det någon chans att få ladd under 5000 varv ?
rekomenderade GIK en sådan turbo


Det blir alltså 80mm in och 88mm ut med 27 avgashus då?
det blir nog svårt att få max laddtryck under men det kommer där någonstans om motorn är tilräckligt frän, men är det en dragrace maskin så spelar det inte någon roll.
med en sådan turbo så bör man satsa på ca 950-1200hk/2.0-2.8bar lite grovt räknat för att den ska fungera bra.
berätta om motor drivlina mål lite mer så kanse det går att svara bättre.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den mån jan 30, 2006 6:55 pm, redigerad totalt 1 gånger.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
oj oj
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
vilken effekt räknar du på att få ut?Team X skrev:Hej
Glömde ta med lite bil-fakta :
Powerglide låda med transbrake
Ford 9" axel med 4.10 utväxling
Kaross Volvo 142 (Kylarservice bilen)
Undrar även om någon har några ideer om längd o diameter på grenrör?
Hur får man pulserna att fungera på en femma med twin entry i turbon ?
Bmw 520i -92 m50b25 TURBO SÅLD
11.880 - 191km/h
11.880 - 191km/h
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
hur stallade motorn med comvertern förut, med hx55Team X skrev:Hej
Glömde ta med lite bil-fakta :
Powerglide låda med transbrake
Ford 9" axel med 4.10 utväxling
Kaross Volvo 142 (Kylarservice bilen)
Undrar även om någon har några ideer om längd o diameter på grenrör?
Hur får man pulserna att fungera på en femma med twin entry i turbon ?
blir det vassare cammar nu?
jag skulle bygga grenröret ca så här(beroende på kammar mm), vvs rör 48mm utvändigt ca 65cm långa till en fin 5-1 kolektor som inte osakar tilbaka flöde i något annat rör sen ett 3 tums rör som är ca 15-40cm fram till turbon. på det röret ska sen westgaten monteras, gärna i yttern på en liten sväng.
har ni läst detta inte helt anorlunda motor http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... ght=ecotec
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/