e36 bakvagnen får inte plats på mantan och jag kollar på bakaxellösning istället. en volvoaxel är tanken mest riktad åt. spårviddsmässigt sett matchar volvo 740/940 axel. men iden slog mig om att det skulle vara fränt med mycket djupare fälgar på i bak men ändå inte behöva bredda karossen massor. då tänkte jag på 1031 axeln från volvo 240. där skulle jag få gott om plats till bredare fälgar bak samt djupare än i fram. men spårvidden från första början på dessa bilar skiljer ju över 10cm på fram och bakvagn vid denna lösningen.
har sökt omkring och jag hittar lika många svar på att bilen kommer bli överstyrd som lika många som säger att den kommer bli understyrd.
frågar er här för att förhoppningsvis kanske nya mer exakta svar har kommit inom detta?

hur påverkar detta spårvidden och bilens egenskaper om jag har e36an framvagn med bara fälgen på samt 1031 axel med djupare fälg och spacer platta för att kompensera e36ans bredd gentimot 1031 bakaxeln? kommer bilen bli under eller överstyrd och hur stor blir denna effekten? skulle bilen bli lite lite mer överstyrd kommer detta bara kunna ge enklare driftingmöjligheter eller blir denna effekten farligt hög? eller kommer jag genom spacerplattan och den bredare fälgen bak motverka detta så det inte kommer ge någon märkbar skillnad med denna lösningen bak gentimot en bakaxel med "rätt" spårvidd mot framvagnen?
Kom gärna med alla era erfarenheter och synpunkter både teoretiskt samt praktiskt och gärna frågor om något verkar oklart


MVH//Ante