Bromsade i veckan Jens eklunds nya motor till 1170whp och 1018nm på 3.3bar på metanol, laddar man 3.5bar på vridmax bottnade bänken pga 4.56 i bakaxeln. Men turbon är i botten, kompressorn orkar inte trots boost target på 3.8bar

, men det säger sig självt när man kollar i kompressormappen. Även 5000cc spridarna går på 90-95% duty (dock med litet tryckfall, då mekpumpen oxo är i botten) .. Så nästa steg blir rätt omfattande, ny bränsle pump, större spridar kapacitet och större turbo
Ska bli intressant och se hur det funkar uppe på midnight sun i helgen, har tyvärr inte några gamla siffror att jämföra med då detta är ny motor med nya kammar ny vev, komp, topplock osv osv.
Här är kolvarna som jag hjälpte han med, första högkompskolvarna till en Audi 5:a som dom gjort enligt JE Pistons, som kliade sig i huvudet några ggr
Adaptrarna till bänken.
