ms1v3 spridar problem

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
philip240
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: ons apr 01, 2009 4:07 pm
Ort: Umeå

ms1v3 spridar problem

Inlägg av philip240 »

tja. undrar om någon har någon Constants tips/inställningar åt mig.
alternativt kan lägga upp en bild på hur jag ska ställa in det på en b230ft med afr 10 i req fuel
1680cc spridare på e85 funkade klockrent tidigare med 903cc och 4.2 req fuel.
tacksam för snabba svar. mvh philip
det är dessa spridare. http://www.raidopower.se/bosch-1680cc-s ... 0846/954-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
244 -79 kebabturbo
vw vento -96 bruksbil
Användarvisningsbild
backeliten
MS-Guru
Inlägg: 938
Blev medlem: sön jul 02, 2006 10:23 pm
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: ms1v3 spridar problem

Inlägg av backeliten »

Jag skulle ha ändrat så att du kör med 2squirts alternating, då får du lite jämnare tryck i fuelrailen.

Sen skulle jag sätta PWM time threshold på 25.5 så du inte av misstag aktiverar PWM styrning på dessa, det kan ställa till med besvär.

Öppningstiden måste du minska till kanske 0.4, den kommer att varna med den ska gå att klicka bort.

Men räkna med att du kommer inte att kunna köra med lambda 1 på tomgång.
MS-1:an har helt enkelt för grov upplösning för dessa spridare.

Jag hoppas du har kopplat dem 2 och 2 på ingångarna, det är ett krav om det ska fungera på denna konfiguration.

7Jonas
Jonas Back - MegaSquirt guru
jonas.back(at)swetune.se
Användarvisningsbild
philip240
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93
Blev medlem: ons apr 01, 2009 4:07 pm
Ort: Umeå

Re: ms1v3 spridar problem

Inlägg av philip240 »

okej då förstår jag lite mer, har förstått att det kommer bli lite trassligt med tomgång men ska försöka få till det någorlunda, bilen är ju inte gjord för att stå på tomgång :hey: men tack ska du ha jonas då förstår jag lite mer och ska prova mig fram. :thumbright: :thumbright:
244 -79 kebabturbo
vw vento -96 bruksbil
Skriv svar