Bmw 525 Tds pump problem

En plats för olje-brännare!
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende

Bmw 525 Tds pump problem

Inlägg av Kaxxen »

Tjena!

Har lite strul med att inte laddet stiger när ja vrider på evrymoddet, vad kan fela?
testade plugga wastegaten å då laddade den fint som satan men de verkar ta slut på diesel efter ja hållt stumt några sekunder?!? vad är felet?
Den svartar heller inget på ladd när ja ryckt wg slangen, testade även vrida på mer på evrymoddet när den laddade på mer, men de svarta inget å tillslut så dog den.. (slut på diesel alltså?)
Vet att förra ägaren pillat lite mycke på pumpen.. kanske bäst att byta då isåfall?

Är helt nollad på diesel..

Mvh/Robin
Robin Bengtsson - Cnc operatör @Åre Produktion

Min projekt tråd - http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=87113
smidy
För mycket laddtryck

Re: Bmw 525 Tds pump problem

Inlägg av smidy »

går förpumpen i tanken? är rätt vanligt att dom ger upp....finns lucka i bagagegolvet på höger sida som du kommer åt tankarmaturen genom (iaf på touring, minns inte men kanske under baksäte på sedan) går ju också att lossa slangen vid bränsle filtret och prova att det kommer diesel där en skvätt när du slår på tändningnen eller kör på starten. sedan är det viktigt att returslangarna är hela mellan spridarna, har troligen inget att göra med ditt problem, men dom brukar bli spröda så det kan du ju kolla när du sas ändå har huven uppe.
weelin
Lite mer laddtryck

Inlägg av weelin »

Den får ju ej diesel.

Hade typ samma fel på min, böt alla bränsleledningar från tank till motor samt kasta dieselfiltre åt hel***te.

Bilen går kanon nu, laddar 1,5-1,6bar med 3" hela vägen och sportluftfilter,evry osv osv. KÖLAR I MÄNGDER :)

mvh
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende

Inlägg av Kaxxen »

Måste ju vara nå sånt..
Ja tog loss slangen idag innan filtret å testa vrida på nyckeln, de kom ju diesel men inte nå vidare tryck i de hela..
Men borde inte laddet öka imed ja slår på evrymoddet? de gjorde de inte nu iallafall..
Ska se över mina ledningar då kanske!

weelin
Lite mer laddtryck

Inlägg av weelin »

Okej.. knepigt!

Jo en dieselmotor fungerar ju så, ju mer soppa=laddet kommer av sig självt. Ju mer diesel=mer ladd.
Har inte "pluggat nå wgslang" eller nå, och jag har 1,5-1,6 i ladd så.
Användarvisningsbild
Kaxxen
Forumsberoende

Inlägg av Kaxxen »

hmm, ska väl kika lite å se om ja hittar någe fel.. dock börjar motorn söla mycke olja så kanske har hittat en annan motor som är i bättre skick.. förra ägaren har tydligen knackat mycke på pumpen på den som sitter på min nu..

Skriv svar