Killen som har den kör både drifting och på isen på vintern med den utan problem.
Ja visst är det så att man kan lura i gång turbon tidigare om man låser motorn ganska högt på varvet.
Tidigare än man får tryck på vägen. Vilket jag tycker blir lite miss visande då du aldrig får helt stumt motstånd efter vägen.
Så vida du inte har automat och tb tex men så är inte fallet på den här bilen.
Kör man rätt hastighet på svepet så stämmer det.
Skulle vilja se den som har fullt tryck på gatan vid 4500rpm med en sån här turbo och 2,3l 8v

Kammen är helt fel för det på den här motorn iaf.
Anledningen till att vi inte varva mer var att den led lite av en ostabil trigger går utan problem att vara den 8000-8500rpm bara man fixar det
och då blir det riktigt fint register.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem