Blåst

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Blåst

Inlägg av Erik Persson »

För första gången har jag blivit blåst när jag handlat med en person över nätet.

När bildelen jag inhandlat löstes ut var den ju så klart inte det vi hade kommit överens om. Visst kan det ha varit ett missförstånd men nu svarar inte säljaren längre på meddelanden. Trist men bara att konstatera fakta.
Jag var naiv kan man ju lätt se så här i efterhand.

Ville bara skriva ifrån mig lite frustration...
jol
Forumsberoende

Re: Blåst

Inlägg av jol »

Polisanmäl
Peter Strandberg
Alfa kombi
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

var det på vårt sälj/köp avdelning?
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Erik Persson »

Jo, så var det.

Som jag skrev tidigare kan det ha varit ett missförstånd men nu svarar inte säljaren på meddelanden här eller på mobilen.
Backbone
För mycket laddtryck

Inlägg av Backbone »

surt... har själv blivit blåst på nätet. det var väl inte det att jag blev av med pengar som är värst utan känslan av att bli lurad. att inte kunna försvara sig.. :(
Magic thomsson
Forumsberoende

Inlägg av Magic thomsson »

Tråkigt att du råkat ut för sånt,bra intiativ med en sån tråd tycker jag så man kan varna andra för oärliga personer även om det är tråkigt man ska behöva göra det.En sak hände mej då jag skulle köpa en 531 topp,jag fick tag på en topp på blocket för 1300kr,jag frågade säljaren 2 ggr om alla pinnbult va hela till avgaserna,då dom kan va rostiga mm,ja allt va perfekt sa han.första jag såg när jag hämtat ut toppen på bussgods va 2 st pinnbult till avgas som va av,stack ut jämnt så man fick på en polygrip,ena gick o få ut den andra gick av jämn med godsen,jag sa han får betala 300 kr för det skulle det kosta om jag lämnade in toppen till halvarsson som fixar det i fräsen så det blir bra,men sen svara han aldrig mer så det får jag betala själv. :(
Roger (Magic T) Thomasson
Användarvisningsbild
Erik Persson
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Erik Persson »

Nu har personen i fråga annonserat ut mer delar. Hur ska jag göra? Hänga ut honom?
Ta det med admin? I så fall vem av administratörerna?
Användarvisningsbild
vebotrimmarn
Forumsberoende

Inlägg av vebotrimmarn »

hade de hänt mej så hade jag hängt ut den personen för att varna andra.
Användarvisningsbild
moeller
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av moeller »

Svarar han inte dej så är det bara att hänga ut honom!
Min åsikt.
Jimmie Arhammer

BJ teknik o motor
Säljer, installerar och mappar Maxxecu.
Truckeroffe
Lite mer laddtryck

Inlägg av Truckeroffe »

Låt huvuden rulla!

Skämt åsido så skulle jag nämna det för en moderator så han får varning eller blir avstängd.
Perra.S
För mycket laddtryck

Inlägg av Perra.S »

Klart du ska hänga ut han så inga fler blir lurade!
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende

Inlägg av Performance_seeker »

Javisst, tala om vad det är för en gynnare!
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Magic thomsson
Forumsberoende

Känner jag vill berätta några saker som jag tycker är lite skojaraktiga,när vi skulle köpa oss en bil jag o sambon så fann vi en på blocket först som verka kanon,en volvo v70 diesel,en 04 a för 60 000kr i kanonskick.Säljaren va inte svensk men jag va av den uppfattningen att det ska inte ha nån betydelse,jag ringde och frågade om allt möjligt,bucklor,oljud,service mm,bilen va fullservad med stämplar och allt va helt perfekt sa säljaren,inga skavanker,gick som en dröm på vägen sa han,vi gjorde upp vi kommer ner o kollar,va 30 mil dit så jag åkte ju ner för o köpa bilen tänkte jag,när vi kom ner på avtalat tid va han inte hemma först o främst,säljaren va o handla så vi fick vänta 45 min,sen när han kom så såg man ju det ena o det andra på bilen,inte samma fälgar som på bilden på blocket,spräckt framruta,flera bucklor,lampor som inte lyste,varningslampor i instrumentet som varnade om det ena och andra,inte städat inuti,låg pizzakartonger mm i bilen,jag hade ju åkt 3 timmar för o kolla på bilen så jag provkörde den iaf ifall man kunnat skambjuda för alla småfel,men provkörningen va lika jävlig som det visuella intrycket,vibrationer i ratten,drog till höger,trög växellåda,skramlande oljud från toppen som kom och gick i oregelbundna tidsintervaller,serviceboken hade konstiga stämplar,jag ifrågasatte dom fel jag märkt och säljaren undrade om jag jobbade på bilverkstad som kunde så mycket om bilen,säljaren kom med den ena än den andra bortförklaringen om felen jag rabblade upp,jag minst sagt kokade inombords :angryfire: ,här hade man åkt en hel dag för o köpa en bil för 60 lax och man skulle bli pålurad en skrothög,nu förstår jag dom som skriver på blocket,endast svensktalande,sen köpte vi en annan bil av en bekant ist som funkar kanon.
Magic thomsson
Forumsberoende

Och nu för några dagar sen så fick jag ett kostnadsförslag från en känd trimmare om en komplett 2150 topp till min rc bil,men han skulle ha 25 000 kr plus moms,ungefär 10 000 mer än andra kända trimmare jag talat med så ja jag vet inte vad man ska tro riktigt.
Man får ju inte svetsa o bygga om kanalerna i 2150 så jag tyckte det drog iväg väldigt i pris,trimmaren försvarade priset med att det handlar om så mycket mer än om flöden och han hade den extra kunskapen som gjorde hans toppjobb värd priset.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Inlägg av Kadett4wd »

Vad var det för knös då?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Skriv svar