Tycker de är för lite projekt trådar på W123 här inne :/ Men deppa inte längre, här kommer en tråd som ska uppdateras så ofta vi kan. Vi? detta är min kompis Merca "Aalexxander"
Börja med att han köpte bilen av en kille i Falun "Har jag för mig" Rejält bonnnnnastukad! Ja ni förstår nog mig säkert vad jag tänker på? Kort historia om bilen.
Han fick syn på W123 på blocket. Och han åkte iväg och kika på den, allt lockade eftersom den redan var registrerad med en OM603 TURBO DIESEL motor. Plus i kanten!!! han fråga bonna pöjken om motorn, men denna sketna grabb var ett UFO ? Han hade inte fyllt på glykol i kylaren, äääh sa han, den startar och går ju? Men men, de blev köp till slut. Motor går bra "Gjorde"

Aalexxander körde den några veckor. Sen var den för slö efter ett tag, då han kör en W123 Sugdiesel annars

Allt installerat och klart för starten, hoppar igång direkt, men börjar knacka ovanligt mkt i motorn. Vi provkörde ändå och kollar "Vi trodde var någon spridare som hade gett upp?!?!" På kvällen ringer kompis mig att bakaxeln hade rasat "Lite burnisar antar jag"

Så vi knuffar in den i mitt garage och börjar riva ner pisset. Ja bonna fean ingen då, han hade först svetsa på ena drivaxeln, och sen jag kollar på hans agadiff blev jag trött på denna karl ;( Mig'a ihop diffen på låg stömstyrka, var en stor massa där inne

Vi försökte snurra på vevaxel,,,,,,, men lika stum. Jag skruva av insuget och kolla, hitta felet direkt. En krökt liten ventil "Icke av" bara krökt! De är här allt börjar med trimmet på denna ljuva W123.

Motor plockas ut. Dags att fixa toppen och kika in underdelen!!!

På tal om bonna FEAN igen då