M46 öka oljetryck overdrive?

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
Denniz
För mycket laddtryck
Kontakt:

M46 öka oljetryck overdrive?

Inlägg av Denniz »

Tjena!

Håller på och turbokonverterar min 745 med m46 låda. Kruxet är att jag vill öka oljetrycket så den håller i mer. Men jag vet inte riktigt vart man ska öka de nånstans, vet bara att man ska öka trycket igenom att stoppa in brickor bakom en fjäder, men vilken och vart?

Bild
En sprängskiss på od:en. Vad ska man at bort och vart ska man sätta dit brickor?

Bild
Tog bort den flänsade luckan, har jag gjort rätt? Isf vilken ska bort och är dom bara gängade?

Väldigt tacksam för snabba svar!
j björk
Forumsberoende

Re: M46 öka oljetryck overdrive?

Inlägg av j björk »

Det ser ju ut på sprängskissen som att det är den närmast solenoiden tycker jag.

Dock tror jag det är ganska lönlöst att försöka få överväxeln att tåla någon vidare effekt, men visst det kan väl bli lite bättre.
Thunderbo1t
Forumsberoende

Inlägg av Thunderbo1t »

Tänk även på att använda rätt ATF olja, typ F eller G (samma sak) så det inte slirar i onödan.
caterpillar
Forumsberoende

Inlägg av caterpillar »

det er forsjell på vanlig m46 å turbo ditto... det er ca 2,9 bar på vanlige å 3,5 bar på turboversonen... lægg dit en skim; stoppskiva ved punkt 18 , tror ja det var...sett nye O.ringa på kolvarne, som tål olje.. bruk en snau 30 motorolje ... se til att silen til oljepumpen er ren( spec INvendig... da den kona clutchen "loar"..
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
David164
För mycket laddtryck

Inlägg av David164 »

tror det beskrivs i detalj i r-sportskatalogen från volvo.
finns på nätet någonstans.

Tror det står i beskrivningen för att monterra AT turbosatsen :)
0706235746
Denniz
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Denniz »

Fick fram de till slut iaf, men för dom som testat detta och gett sig fan på att de ska hålla. De är lön löst iaf för od:n håller men 3:an håller inte... Har rensat 2 lådor nu. Så de är bättre låda, bättre drevsats eller på annat sätt förstärka lådan. Jag orkar inte med den lådan och håller nu på med passa in bmw låda :P
Skriv svar