Kom inte på något festligt namn då jag inte bara pysslar med en viss projektbil, utan de är lite olika.
Tänkte börja med att lägga upp mitt bygge inför semesteracet 2013. Visst, folkracebil, MEN lite roligt är de ändå

Är ingen folkrace nisse egentligen, men tycker festivaler är roligt!
Bilen är iaf en Amazon kombi som jag köpte av brorsan, efter han sålt den till farsan, så där gjorde han ju en bra deal

Drar i korta drag vad de blir för spec på den.
240 bakvagn upphängd i 4-link med org fjädrar å rejäla bilstein dämpare. Eventuellt även wattlänk, beroende av tid å möjlighet å bygga egen då jag inte tänker köpa något sådant.
240 framvagn. (om vi löser de på något bra sätt)
Motorn blir en renoverad b230, lättat svänghjul, planat block för kolvuppstick.
531 topp, portad och planad med 46/38 ventiler, andra fjädrar och om de är dåliga byter jag även styrningarna.
Blir även en kk3 kam, extractor och weber 45or. 45or är kanske i minsta laget, meen de är ju folkrace så de räcker nog för att slira på 2:an iaf

Ja, lägger väl inte lite bilder från när vi hämtade den till dit vi är idag.
Värt att notera är att jag har oerhört mycket bygghjälp av min godvänn Markus, utan honom hade jag aldrig hunnit till sommaren.
Här står den å skäms innan vi bestämmer oss för att bygga på den.

Innan avlastning vid garaget.

Här står hon å väntar på att karossvaggan ska bli färdig så att vi kan sätta igång.

Uppe i vaggan, då är de bara börja gå loss med kapen! Mycket hade gått å "skära" bort med mejslen

Såhär mycket blev de kvar efter vi kapat i bagagen.

Och såhär blev de när de va färdigt!

Så nu är vi framme vid nu tid å de är dags att lägga i ett golv så man kan sätta stolen på något!

Håll tillgodo, om nu någon bryr sig

Mvh