Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100 Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am
Inlägg
av Figurt » tor feb 14, 2013 8:27 pm
Söker ventil liknande denna för att kunna köra med både turbo och kompressor.. Pris? Vars köper man?
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104 Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:
Inlägg
av The » tor feb 14, 2013 8:46 pm
Är inte det där någon form av ombyggt gasspjäll?
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100 Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am
Inlägg
av Figurt » tor feb 14, 2013 8:48 pm
Ingenaning, vet bara att han använder den för att antingen skicka luft från turbon till insuget eller ej..
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314 Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå
Inlägg
av jol » tor feb 14, 2013 8:51 pm
Det är ett gasspjäll.
Spjällhus med liten diameter inkl vakuumklocka, avlastningsventilen som förbikopplar kompressorn på Mini Cooper S:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05
Ska du ha större diameter så kika på ett spjällhus från en mindre motor och en wastegate-klocka (anslutningar på olika sidor av membranet beroende på om du vill styra med tryck eller vakuum)
Peter Strandberg
Alfa kombi
Jorgen-a
För mycket laddtryck
Inlägg: 147 Blev medlem: sön nov 13, 2011 3:18 pm
Inlägg
av Jorgen-a » fre feb 15, 2013 7:03 pm
Det er ett bmw m50 gasspjeld.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113 Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av j björk » lör feb 16, 2013 12:16 pm
Skulle nog kunna sälja mitt spjäll med klocka om det är intressant?
Har för mig det är ett 90mm spjäll i grunden (kl racing) bytt till bättre tätade lager.
Ombyggd wg klocka från en turbo med mjukare fjäder.