Byta till brytarlöst på B20, vad behöver man göra?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Byta till brytarlöst på B20, vad behöver man göra?

Inlägg av Bengan »

Ja, rubriken säger allt.. Vad behövs, vad kostar det och är det besvärligt?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Enklast är att köpa ett komplett kitt från BM classics som finns i holmsund. Köpte ett kitt till min bmw 02, med tändspole och monteringsgrejer för 1400, var 2 lr 3 år sedan
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Ok, har kollat me dom men dom behövde fördelarnummer..hur kollar man det?
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

KG har jo tendsystem som passar rakt av ....grå fordeler=085fordeler,som ja anser som den beste til b20,annars funker jo en stålfordeler åsså med elektronisk innmat,sen så bør man ha en annan koil,for elektronisk tenning. :wink:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar