hjælp ang bmw 325 turbo. slut på ideer

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
norges02
Lite mer laddtryck

hjælp ang bmw 325 turbo. slut på ideer

Inlägg av norges02 »

halloj...

har en 325ix turbo som jag har fått lite trubbel med..

kan væl førklara lite vad som sitter på till en børjan...

garrett gt40
extraktor
stor wg (osæker på modell)
så klart massa tryckrør o ic
535lmm
større spridare
malpassi btr
bredbandslambda (glømde den i sverige inte føren på fredag så kan tyværr inte se blandningen nu)
org sprut.

de var væl i stora drag de som ær monterat. och detta kit har jag monterat på en e30 føre den jag har nu och funkade kanon en hel sommar, monterade de på ix,en så gick den bra tills den pløtsligt bara dog efter att ha kørt en liten stund runt jobbet. medans jag felsøkte så passade jag på att montera av ventilkåpa, insug lackade dom, fixade me kablarna till spridarna då nån tattare gjort de dåligt sen førut.
passade på o tvætta motorn o skrapa bort allt skit från blocket och målade upp de, smorde alla slangar o kablar så dom blev mjuka o fina. sen satte jag ihop allt igen och då startar bilen så fort att slangarna fyllts med brænsle. MEN hær ær problemet...

bilen ligger på konstant 3500rpm. jag har gått øver HELA motorn med startgas, har kollat tomgångsmotor, gasvajern, kollat alla kontakter och allt sitter precis dær det ska sitta och alla skruvar muttrar och fæsten ær gått øver flera gånger.

vad kan vara fel?, førsøkte koppla upp den på datan på jobbet før att felsøka den vægen men får ingen kontakt me bilen och har felsøkt manuellt i 2 dagar. får gråa hår snart :/...
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Re: hjælp ang bmw 325 turbo. slut på ideer

Inlägg av mattias »

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Angeland
För mycket laddtryck

Inlägg av Angeland »

sitter det inte ett vevhusventliationsrör under insuget? kan vara lätt att missa det. har för mig att det är fjädrande och ska ligga i spänn mellan block och insug?
norges02
Lite mer laddtryck

Inlägg av norges02 »

de sitter dær, med ny oring :)
norges02
Lite mer laddtryck

Inlägg av norges02 »

trycktestat o klart, var bara ett knappt mærkbart lekage på dumpen... står helt fast. startar o går men tomgång på 3500rpm :S.
Angeland
För mycket laddtryck

Inlägg av Angeland »

låter väldigt skumt, har du kollat så att gasspjället är riktigt stängt?
norges02
Lite mer laddtryck

Inlägg av norges02 »

ja de ær riktigt stængt och ær ca 0,5mm glapp i gasvajern och hør att spjællægesgivaren klickar. fattar inte va som kan ha blivit, sprayat me gas runt om 2 gånger, hænder inget, kopplat bort tryckslang på turbon, samma sak, trippelkollat røret under insuget, alla kablar o kontakter. hoppas nån kan komma på en løsning før jag ær helt ideløs. har varit på jobb i stort sett hela helgen nu o felsøkt men hittar inga fel :(
Loordan
Lite mer laddtryck

Inlägg av Loordan »

Det är inte 535 Lmm som spökar till det? eller spridarna? vi snackar M20 va?
Prova o sänk btr trycket bara för o se om det drar med tomgången neråt.
mvh
Bmw E36 M50b25 Hx55,1200cc,Vems 3,3 ,Hks 50mm wg, 135mm stakar med vanos kolvar. 2,0 bars laddtryck !
norges02
Lite mer laddtryck

Inlägg av norges02 »

lmm o spidare ger utslag som vanligt. låg hemma och funderade o blev så irriterad att jag åkte ner på jobbet igen o slet av insuget igen, såg inte helt bra ut, ær ett riktigt dyrt bra silikon jag anvænt mej av o brukar gå att anvænda till de mesta på bilarna vi ordnar men ser ut som den reagerat på bensinen och "førsvunnit"... nær jag kollade nærmare så står de inte på den om den tar bensin eller inte. hoppas på de, kan det vara att jag startat upp bilen før snabbt innan silikonet torkat så de ær dærfør de blivit så hær?. ska man våga testa samma silikon igen? vi anvænder de ju på oljetråg, ventilkåpor o de mesta andra delar. kan ju bestælla nya org packningar men dom kommer inte føren tidigast torsdag då dom inte finns på vårat lager i trondheim o må skickas från sverige.
Loordan
Lite mer laddtryck

Inlägg av Loordan »

ja det kan ju vara en anledning. :) antingen så chansar du igen och kanske lyckas eller så blir det en fail och du får riva ner det en gång till o vänta på packningen i slut ändan ändå. Finns inte många vettiga packningssilikon som tål bensin . berner har ju ett fint som ppf säljer.det använder jag till många saker :D
Bmw E36 M50b25 Hx55,1200cc,Vems 3,3 ,Hks 50mm wg, 135mm stakar med vanos kolvar. 2,0 bars laddtryck !
norges02
Lite mer laddtryck

Inlägg av norges02 »

problemet løst. tog en chansning med samma silikon, smorde på ett tunt fint lager på både topp o insug och læt de torka typ 15min så skruvade jag fast allt och væntade totalt 1tim innan jag starta och nu går den som den ska, bestæller packningar iallfall så har jag før sækerhetsskull :)
Skriv svar