Hembyggd Polisbil, helt lagligt.
Re: Hembyggd Polisbil, helt lagligt.
Äckliga maktmissbrukare. Dom borde skaffa sig ett jobb istället.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
-
- För mycket laddtryck
Hembyggd Polisbil, helt lagligt.
Tycker människan med bilen borde skaffa ett jobbNikkO skrev:Äckliga maktmissbrukare. Dom borde skaffa sig ett jobb istället.
kör 5-axligt
Ok.
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
Man kan ju inte räkna med att bygga en sådan farkost och få leva i frid, det är ju nog jobbigt att köra svart 740 med tonade rutor. Fast om alla började bygga Volvo polisbilar så borde det väl avdramatisera det hela en aning.
Man vet aldrig, före man vet
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Jag an tycka att det är helt uppåt väggarna att man helt lagligt kan åka omkring i en polisbil. De som byggt denna och också lagt upp filmen på tuben är helt klart medvetna om att de kommer att bli stoppade mest hela tiden. De provocerar ordningsmakten, vilken i sin tur ofta överreagerar.
Men lite märkligt tycker jag ändå det är, när man kollar på denna filmen så kommer man som i en vanlig spelfilm att "hålla på the bad guys". De (Chaffisen iaf). har en väldigt ödmjuk ton och är hela tiden saklig och korrekt.
Men efter att ha funderat lite så tycker jag att lagen bör skrivas om så att kreti och pleti INTE kan åka omkring i hemmabyggda polisbilar, när folk inte själva inser det dåliga i det finns det ingen annan utväg.
Sedan som ett tillägg tycker jag att i de flesta fall att tjejer är väldigt lämpade som poliser, de har oftast inte den där katiga attityden som är rätt vanlig hos oss grabbar. Det blir mindre tuppfäktande och mer verkstad...
Men lite märkligt tycker jag ändå det är, när man kollar på denna filmen så kommer man som i en vanlig spelfilm att "hålla på the bad guys". De (Chaffisen iaf). har en väldigt ödmjuk ton och är hela tiden saklig och korrekt.
Men efter att ha funderat lite så tycker jag att lagen bör skrivas om så att kreti och pleti INTE kan åka omkring i hemmabyggda polisbilar, när folk inte själva inser det dåliga i det finns det ingen annan utväg.
Sedan som ett tillägg tycker jag att i de flesta fall att tjejer är väldigt lämpade som poliser, de har oftast inte den där katiga attityden som är rätt vanlig hos oss grabbar. Det blir mindre tuppfäktande och mer verkstad...
- Pro-Mille
- Forumsberoende
- Kontakt:
Jag själv tycker att det är helt fel att man får köra runt med en "kopia" av en polisbil.
Lagen kommer att ändras, vore konstigt annars.
Pratade med en polis om just det fallet idag här i Eskilstuna, hon sa att det kommer att bli lagändring.
Hon jobbar just med han som beslagtog bilen i Eskilstuna.
Lagen kommer att ändras, vore konstigt annars.
Pratade med en polis om just det fallet idag här i Eskilstuna, hon sa att det kommer att bli lagändring.
Hon jobbar just med han som beslagtog bilen i Eskilstuna.
Båda 2 har dålig attityd mot Polisen, vidrigt beteende.
Bara för den är laglig och vissa konstaplar inte är helt 100 på det behöver man inte leka nåt och vara dryg. Synd att dom inte träffa nån gammal snut från piketen eller nåt så dom lär sig nåt
Riktigt tråkigt o se.
Bara för den är laglig och vissa konstaplar inte är helt 100 på det behöver man inte leka nåt och vara dryg. Synd att dom inte träffa nån gammal snut från piketen eller nåt så dom lär sig nåt

Riktigt tråkigt o se.
Löjligt? javisst.
Men endå lite kul att poliserna verkligen blir tjuriga.
Men han som kör värkar vara en dryg jävel med så han förtjänar den taskiga attityden från polisen.
Men endå lite kul att poliserna verkligen blir tjuriga.
Men han som kör värkar vara en dryg jävel med så han förtjänar den taskiga attityden från polisen.
Gustaf Danielsson
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
Tel:0733340811
Cheva c10 med Cummins 12v.
-
- Forumsberoende
litt tøøøft da... att polisen ble litt intressert...!! tror ikke dette går så bra i norge.... godt nyttår
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Ganska intressant att poliserna själva inte kan lagen gällande om det är lagligt eller ej att framföra en sådan bil 

Angeland - Inte varje dag man stöter på en civilperson i en polisbil kanske... Därav kanske de blir lite ställda...
Jonas Rithell