Sida 1 av 2

E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: tor maj 02, 2013 11:22 am
av Quixir
Bilen är i grund och botten en 323i -86 som jag hämtat från moggah i pajala
rostlagat sen monterat m3 breddning m.m på

Bild
Bilen som den står nu i skrivande stund

Bild
suddig bild, s50b30 helsmidd färdig att startas istort sett

Bild
orginal bakljus som är våtslipade sen klarlackade vart riktigt bra om jag får säga det själv

Bild
lackering av buren pågår vilket rackel att måla buren efter karossen :(

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: tor maj 02, 2013 11:46 am
av Husse1
Ser intressant ut, mer bilder och info tack!

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: tor maj 02, 2013 12:56 pm
av Quixir
jahaja info ja vad vill man veta?

Drivpaket:
S50b30 bortplockad vanos
verdistakar
wiseco kolvar
Kolvbultar i verktygs stål
hel arpad
Pyramidringat block
BW 372 på pulssplittat grenrör
60mm wg
Vems styrsystem
1680cc spridare
3 bosch 044 från catch 1st 044 till catchen (kommer nog bli 2st 040
bmw 330D låda 5spd
tilton 2 skivig rallykoppling
330d mellanaxel
diff från 730d (e38) 2.93 i utväxling
svikstålsaxlar(ppf), stora naven samt knutar från 740 e32 (kan minnas fel)

Kaross:
e30 323i
m3e30 plåtskärmar bak med egenbyggda hjulhus
RP-glasfiber m3e30 kit
ACM-AB Evo vinge med stora kolfiber läppen
Rallycross bur
D2 banracing coils (dom utan extern behållare) ställbar kompression och retur
Bromsar, Fram Supra mk4 Jspec frambromsar 4kolvsok och 348mm skivor
Bromsar, bak K-sport skivor 328mm och dubbla uppsättningar e30 orginal framok så länge ev 240 framok på färdbromsen
Bromsvåg med lösa cylindrar och hydraulisk handbroms på egen krets
e36 styrväxel med servo
omsvetsade styrspindlar fram (kommer aldrig ihåg vad pinnen heter men det är rätt gjort)
förstärkt e30 orginal bakvagnsbrygga (blir sving till 2014)
klädd instrumentbräda
Helt eget elsystem till allt (försöker få bort lite onödigt)
17" slit och slängfälgar.

tror jag fick med det mesta :D
ska försöka skrapa ihop lite mer bilder ikväll

Lev och må //Olle

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: fre maj 03, 2013 9:42 am
av Moggemx
Fyfan vad fint, den fick sig nytt liv dem gamle 323an ;);

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: fre maj 03, 2013 12:26 pm
av Jannek
Måste ju säga att den är ju snäppet finare än då Mogge hade den :thumbright:

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: fre maj 03, 2013 1:37 pm
av Quixir
jo det börjar ta sig.
håller på och lacka massa svammel grejjer för stunden (sånt som man kan ta med sig på jobbet :thumbright: )

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: mån maj 06, 2013 1:49 pm
av Quixir
det är en tråkig fas just nu massa timmar läggs ner men det är inget av det som syns.
tog och snida ihop en bromsvätske behållare iaf:
Bild

framifrån
Bild

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: tis jul 09, 2013 2:52 pm
av nitrox
Uppdatera nu!!!!

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: sön sep 01, 2013 5:40 pm
av nitrox

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: sön sep 01, 2013 5:42 pm
av nitrox

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: sön sep 01, 2013 7:58 pm
av JonasH88
Låter riktigt rart!

Har du gjort någonting med toppen på den? Kammar, ventilfjädrar, eller är det original prylar?

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: sön sep 01, 2013 9:09 pm
av Pimplaren
Underbar älgjakt! låter argt som fan :)

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: tis okt 01, 2013 9:59 am
av Awpelqvist
Lite race mot mogge dock är det rallycross slicks mot hoosier drag men ändå kul att se/höra! Mest olles som lever om!

http://static.photobucket.com/player.sw ... V_0190.mp4

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: ons dec 18, 2013 9:26 am
av Quixir
Toppen är istort orörd. Bortplockad vanos och justerbara kamdrev.
Känner väll inte riktigt att jag duger till att slå de bayerska ingenjörerna på fingrarna ang portning.
Nya fjädrar blir det nu i vinter dock.

Ska uppdatera med lite bilder strax

Re: E30 323i -86 S50 Turbo

Postat: ons dec 18, 2013 10:53 am
av jiiim
Bilder gillar vi :) :thumbright: