Hjälp behövs, Volvo 850.

Tjata om vad som helst .
W108
För mycket laddtryck

Hjälp behövs, Volvo 850.

Inlägg av W108 »

Jag har fått ett problem jag inte kan lösa, Jag fick ombesiktning på vår gamla Volvo 850 då bilprovningen ansåg att det var glapp i en spindelled.
När jag så skulle byta den så satt allting fast så tillvida att jag i min brutalitet lyckades slå av ena örat på lagerhuset.

Nåväl, jag köpte ett nytt lagerhus och slängde ihop allting, det blev väldigt bra. Men när jag skulle provköra så lös SRS-lampan, och det gjorde den inte innan.

Jag får felkod 2-1-2, vilket tydligen är Airbagen, jag har försökt ett tiotal gånger att radera koden, men var gång tändningen slås på återkommer samma felsignal, jag har raderat, brutit strömmen och druckit kaffe, men ingenting hjälper. Det verkar som att jag har ett fel som är trasigt...

Jag har absolut ingen erfarenhet av Airbags, men kan jag verkligen ha fördärvat någonting när jag bytte lagerhus, eller har det bara slumpat sig så att lampan tändes just nu?

Vad gör jag, var skall jag börja felsöka?

Vore väldigt tacksam för råd, hade ju tänkt att besiktiga idag, men nu går det ju inte :(
StefanM
Forumsberoende

Re: Hjälp behövs, Volvo 850.

Inlägg av StefanM »

det går inte att radera SRS koder med att bara bryta strömmen, du måste in med nåt instrument.
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Det är en gammal 850, det räcker att pillra lite med en knapp för att radera koder. Jag VET att jag raderade denna koden, men den kom tillbaka varje gång jag haft av tändningen. Därför är det något som behöver mer jobb än några knapptryckningar.

Att jag bröt strömmen berodde på egentligen ingenting, jag var uppgiven och chanstestade radera i kombo med detta. samma mad kaffedrickandet...
Användarvisningsbild
RichardGustavsson
För mycket laddtryck

Inlägg av RichardGustavsson »

Bild
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Nu är kroppen full med öl, men jag skall läsa igenom detta imorgon och se om jag blir något klokare av det. Tack så mycket :thumbright:
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Tog isär allt jag hittade runt ratten och pillade på precis allt. Jag skulle inte upptäcka något fel även om det skulle stå med tusch var det var. Satte ihop allt igen och testade att radera koden igen.

SRS-lampan förblev släckt, jag är nöjd. :lol:
Skriv svar