problem opel vectra
problem opel vectra
motorlampan vill tändas ibland å den går in i nödläge. men stänger ja av tändningen å startar om så går den ett tag några mil. kan de va nån givare, lambdasond,lmm? var och hur kan man börja fel söka? den går som den ska annars tills den tänder motorlampan i displayen. tacksam för alla ideer. mvh.
tel 0707149931
-
- För mycket laddtryck
Re: problem opel vectra
Vad är det för årsmodell på bilen och vilken motor har den?
På lite äldre Vectra kan man blinka ut felkoder ganska lätt, man byglar ett par stift i en diagnoskontakt och slår på tändningen.
Finns guider på nätet hur man gör, googla på "fault code opel" eller nåt sånt.
På lite äldre Vectra kan man blinka ut felkoder ganska lätt, man byglar ett par stift i en diagnoskontakt och slår på tändningen.
Finns guider på nätet hur man gör, googla på "fault code opel" eller nåt sånt.
Anders Karlsson
Opel Commodore 24V
Opel Commodore 24V
hittar fan inte diagnos utaget .ska sitta under ratten nånstans. skulle fortsatt åka bmw.
tel 0707149931
- biomech
- För mycket laddtryck
Sv: Re: problem opel vectra
Det sitter i mittkonsolen. Under handbromsen... Typ...nicke.t skrev:hittar fan inte diagnos utaget .ska sitta under ratten nånstans. skulle fortsatt åka bmw.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
- biomech
- För mycket laddtryck
Sv: problem opel vectra
Lasses GM-sida. Där hittar du både koder och tillvägagångssätt.
-
- För mycket laddtryck
Ok gott folk ska kolla de när ja e hemma.tack för hjälpen så länge
tel 0707149931
felet är inte hittat
Senast redigerad av nicke.t den fre aug 16, 2013 7:42 am, redigerad totalt 1 gånger.
tel 0707149931
problemet fortsätter. böt kam sensorn som de va fel kod på. men motorlampan lyser ändå å felkoden är kvar ,bilen går i safe mode. har haft av plus polen men de hjälper ej.
fråga, hur går man vidare nu.
skit opel.
fråga, hur går man vidare nu.
skit opel.
tel 0707149931
en expert sade att kam remmen hoppat nåt kugg. men så va inte fallet. blir galen på bilfan,ska de inte gå släcka lampjäveln? alla tips är hjärtligt tacksamma. 
nu är det konstigt, får en felkod som inte finns på GM s sida. 10 ,3 ,4 ,10 . hur fan ska man då veta va som är fel?

nu är det konstigt, får en felkod som inte finns på GM s sida. 10 ,3 ,4 ,10 . hur fan ska man då veta va som är fel?
tel 0707149931
Nu vet jag inte hur opel funkar för jag har aldrig skruvat på någon nyare, men på vissa andra bilmärken kan man få felkod på kamaxelgivaren när det är fel på vevaxelgivaren, du kan ju även ha kablagefel -> avbrott eller kortis till kamaxelgivaren.
tydligen är de standard fel att kam och vev givarna pajjar,men ja har bara bytt kam givaren. de skumma nu är att ja får en fel kod som inte finns me på GM s lista. borde fel koda för vev givaren om den e paj tycker ja. här om dan slockna motor lampan ett tag så kan ju va kabelbrott kanske. jävla skit bil.
tel 0707149931
tidigare var det problem med just kablaget till kamaxelgivaren...........vet inte om det var generellt nån modell men nån kabel gick av i härvan vid kontakten eller hur det var så man fick med kontaktänden åt härvan sett och sen fick man skarva
Kan nog va kabelbrott. Igår slockna lampan ett tag å bilen gick klockrent.sen tändes deng igen efter ett ta
tel 0707149931