Beachbuggy bygge med saab drivlina godkänt för strippen?!?
Postat: lör jul 27, 2013 8:05 pm
Hejsan!
Har skaffat mig ett ganska yxigt bygge som jag vill få godkänt för stripkörning och funderar lite på vad som kommer behöva göras. I korthet så är det en beachbuggy med framvagn från en Saab 9000 2,0T som är påsatt bakom stolarna. Det finns en huvudbåge samt en rutram. Huvudbåge troligtvis inte godkänd och rutramen definitivt inte då den är gjord med svetsböjar. Byggherrens garaget: http://www.garaget.org/?car=150110
Jag utgår att jag som minst måste skaffa en godkänd bur el båge. Hur är det med kylslanagar etc? Det blir ju väldigt nära förarplatsen. Kan det bli problem med att få den nya drivlinan godkänd med? Den är bultad i karossen samt svetsad i bågen.
Vart tror ni man lämpligast köper båge/bur? Blir ju lite special iom beachbuggy samt annan drivlina.
Kan tillägga att det är ett jäkla ös i skiten. Det vägar ca 700kg och motorn bör lämna ca 250hkr.
MVH
Kalle
Har skaffat mig ett ganska yxigt bygge som jag vill få godkänt för stripkörning och funderar lite på vad som kommer behöva göras. I korthet så är det en beachbuggy med framvagn från en Saab 9000 2,0T som är påsatt bakom stolarna. Det finns en huvudbåge samt en rutram. Huvudbåge troligtvis inte godkänd och rutramen definitivt inte då den är gjord med svetsböjar. Byggherrens garaget: http://www.garaget.org/?car=150110
Jag utgår att jag som minst måste skaffa en godkänd bur el båge. Hur är det med kylslanagar etc? Det blir ju väldigt nära förarplatsen. Kan det bli problem med att få den nya drivlinan godkänd med? Den är bultad i karossen samt svetsad i bågen.
Vart tror ni man lämpligast köper båge/bur? Blir ju lite special iom beachbuggy samt annan drivlina.
Kan tillägga att det är ett jäkla ös i skiten. Det vägar ca 700kg och motorn bör lämna ca 250hkr.
MVH
Kalle