har skaffat en audi s6 manuell v8 4.2 liters som ska agera donator.
en viss del av inspirationen kommer givetvis från ajdens bygge, men detta ska väll inte jämföras då detta kommer bli en mycket "lägre klass" av byggande, (betydligt kortare byggtid)
startar på måndag med att lyfta ur maskinen ur audin, jag är ju som för vissa bekant sjukskriven en tid framöver och "som tur är" så blev en vän precis uppsagd från jobbet så han ska få bygga chassie åt mej under tiden jag är sjukskriven....
iom jag inte har byggt liknande chassie förut så misstänker jag att bilen kommer se ut som en lådbil till en början innan någon form av kaross hamnar på plats.
men en lådbil med 4.2l v8 twinturbo med sikte på 500whp+ borde kunna kallas iallafall en snabb lådbil..
hár faktiskt inte bestämt vad för typ av kaross det blir ännu, men något le-man sinspirerat 90 talsaktigt övervägs,
aluminiumkaross får det bli då jag inte har tålamod för glasfber, och har bra priser på stål/plåt via en "sponsor" och dessutom jobbar jag ju inom metallindustrin
bygget börjar nu i dagarna och ska vara så gott som klar i verision 1 till försommaren ,
tyvär kommer mycket grejjor kommer begränsas av ekonomin.
tex så finns inte pengar till att starta bygget med att köpa bromsksivor ok fälgar däck mm mm för en årslön, därför kommer så mycket "standard delar" som möjligt användas till en start, sen får man uppdatera utifrån hur bilen känns i ett senare skede.