Herr Ohlsson behagar inte skapa en egen projekttråd så jag tänkte jag lägger upp lite bilder på den begynnande kabelhärvan och lite annat som händer med hans fräna 02:a.
Från ett Blackrace förra sommaren i Umeå:
Nya ormboet:
Färdigkontakterat:
Bra med lite olika storlekar på kabelslangen:
Och här kommer delar av härvan in genom torpeden. Grått ska jordas, röd/svart ska avsäkras och resten hör till givare och spridare.
Nästan allt klart, förutom några reläer och säkringar som ska samsas i den där lådan:
Senast redigerad av mattias den mån jun 07, 2010 11:21 pm, redigerad totalt 4 gång.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
men besvärligt att bygga :snyft:det tog faktiskt längre tid än planerat,men efter mycket om och men så blev det tre lika långa och ett som är en cm kortare
herr O skrev:den skarpsynta ser att jag har monterat spridarna på "fel" sida om spjällen
synpunkter?
Nu när du säger det.....ser jag ju det
Kan ju stöka till det lite med tomgången kanske....
Edit: Funderat lite...tror inte det blir nått bekymmer
Har sett en RC Mersa med slidspjäll och spridarna vid tratt öppningen
bekymmret dom hade var att vid varmkörning av motorn kunde luftfiltret ta eld....
Senast redigerad av super7 den sön apr 16, 2006 9:29 am, redigerad totalt 1 gånger.
men besvärligt att bygga :snyft:det tog faktiskt längre tid än planerat,men efter mycket om och men så blev det tre lika långa och ett som är en cm kortare
Kan förstå att det är slitigt att få till ett sådant snyggt grenrör. Men om det diffade 1cm på en cylinder har du ju gjort ett bra jobb.
herr O skrev:
Kan förstå att det är slitigt att få till ett sådant snyggt grenrör. Men om det diffade 1cm på en cylinder har du ju gjort ett bra jobb.