jo jag kollade roosten och såg det inte pga sot, kollade några andra vassa am6 cyllar, hursom vill jag lära mig mer om detta.
alla dessa 3 cyllar du tog upp ser ut att ha över och underkant som kommer vara i vägen mest för gaserna på väg tillbaka, måste finnas en anledning till varför det är så? din teori om att de förbrända avgaserna "rullar" längs väggarna på pipan borde ju inte fungera här, då borde man ju helt enkelt ha samma form på avgasporten som på pipan fast lite mindre?
jag är ju definitivt ingen fysiker men jag ser ingen anledning till att de förbrända gaserna skulle stoppas på bästa sett med den formen, din teori är det vettigaste jag skulle kunna tänka mig.
jag har ingen teori på varför det bara är i över och underkant dom verkar vilja strypa pluggpulsen men det är ju knappast ett sammanträffande att många verkar göra det.
sådant intresserar mig väldigt mycket eftersom det ger möjlighet till ännu en nivå på trimningen. hade jag haft en bänk hade jag labbat mer med vars och hur man borde försöka "stoppa" de förbrända avgaserna på bästa sätt, jag ska söka efter svar på det men kommer nog vara svårt att hitta

alla teorier kring detta är intressant att höra så fega inte nu