Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
MagnusS
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am

Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av MagnusS »

Har fått tag på en 945 LTT som ska få gå på isen.

Som jag har förstått det kan man höja ladd och bränsletrycket ngt för att få ur lite mer effekt?
Vågar man göra det på en som har gått 46k mil ellr ska man nöja sig med original o hoppas på att det håller?

Vad har ni för erfarenheter. Bilen har hittils kostat 500 spänn i reservdelar o jag fick den gratis så det gör inget om den rasar men det är ju kul om man hinner köra ett par varv innan det smäller :hihi:
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av Ferken »

Bara att höja, bara det finns olja i maskineriet så kommer det funka klockrent
1-1,2bar cirkus :D
Fredrik
Användarvisningsbild
MagnusS
För mycket laddtryck
Inlägg: 152
Blev medlem: sön maj 10, 2009 7:26 am

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av MagnusS »

Noterade idag att vevaxelremskivan verkar vara kass i vulkningen, På tomgång slår remskivedelen lite grann, När man varvar upp den stabiliseras allt och det är inget synligt slag.
Hur havererar dessa? Separerar de o flyger iväg eller vågar man åka såhär?
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av Ferken »

bara å byta, separerar i gummi vulkningen
Fredrik
antesacc
För lite laddtryck
Inlägg: 6
Blev medlem: mån nov 18, 2013 8:04 pm

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av antesacc »

chippat o laddar 1 bar på min 940 som gått 43tusen mil. inge problem alls
sqrewdriver
För mycket laddtryck
Inlägg: 150
Blev medlem: fre sep 07, 2007 10:27 am
Ort: Uppsala

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Inlägg av sqrewdriver »

våldtog min 945 med 58k på mätaren med 1bar, med orginal turbogrejjer utom turbon
från en 745-89 b230ET. 1500mil misshandel och den går fortfarande utan probs.
motorn var en sugis B230FD..
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.

Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Skriv svar