Sida 1 av 1

Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: sön okt 20, 2013 12:00 pm
av MagnusS
Har fått tag på en 945 LTT som ska få gå på isen.

Som jag har förstått det kan man höja ladd och bränsletrycket ngt för att få ur lite mer effekt?
Vågar man göra det på en som har gått 46k mil ellr ska man nöja sig med original o hoppas på att det håller?

Vad har ni för erfarenheter. Bilen har hittils kostat 500 spänn i reservdelar o jag fick den gratis så det gör inget om den rasar men det är ju kul om man hinner köra ett par varv innan det smäller :hihi:

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: sön okt 20, 2013 12:08 pm
av Ferken
Bara att höja, bara det finns olja i maskineriet så kommer det funka klockrent
1-1,2bar cirkus :D

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: sön okt 20, 2013 3:35 pm
av MagnusS
Noterade idag att vevaxelremskivan verkar vara kass i vulkningen, På tomgång slår remskivedelen lite grann, När man varvar upp den stabiliseras allt och det är inget synligt slag.
Hur havererar dessa? Separerar de o flyger iväg eller vågar man åka såhär?

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: sön okt 20, 2013 3:48 pm
av Ferken
bara å byta, separerar i gummi vulkningen

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: mån nov 18, 2013 10:26 pm
av antesacc
chippat o laddar 1 bar på min 940 som gått 43tusen mil. inge problem alls

Re: Vågar man höja laddtrycket i B230FK på 46k mil?

Postat: sön dec 08, 2013 10:29 pm
av sqrewdriver
våldtog min 945 med 58k på mätaren med 1bar, med orginal turbogrejjer utom turbon
från en 745-89 b230ET. 1500mil misshandel och den går fortfarande utan probs.
motorn var en sugis B230FD..