Hallå, jag har en 850 glt som jag ska skicka på skroten efter att ha plockat delar. En kollega till mig ville ha kammarna för att kasta i hans nya turbomotor och undrade vad jag ville ha för dem. Själv har jag ingen aning. Någon som kan säga mig vad som är rimligt?
Tack på förhand. /Jesper
Glt-kammar. Pris?
-
- Lite mer laddtryck
Re: Glt-kammar. Pris?
Jag har inte koll på pris, men det beror väl på vilken årsmodell du har. Jag har ett svagt minne av att det fanns olika kammar olika år, vissa bättre än andra.
Men jag är inte säker, någon av proffsen får uttala sig
Men jag är inte säker, någon av proffsen får uttala sig

Det är en 96a. Den är tyst och fin i toppen ska kanske också nämnas förutom att den tickar första sekunderna vid uppstart.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
de fins det ganska gott om dem på skrotarna nuförtiden så några hundrigar kanske? du ska va snäll med din kompis som trimmar då får du kanske åka med nån gång
du vet det är dyrt att greja med detta och vi har alltid dåligt med pengar
mvh jens

mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Tanken var att ge honom ett ordentligt kompispris men vore trevligt att veta vad ett "vanligt" pris är. Jag hittade en annons på blocket där de kostade 1000 kr men det tycker jag verkar dyrt och på bildelsbasen är det ju fantasipriser.
/Jesper
/Jesper
Det är väl -92 och -93 kammarna som är de mest eftertraktade, de kanske går för 1000 en bra dag?
Övriga är väl 500kr per par vad jag brukar se. Jag har själv sålt ett par för 500kr (senare än -93), och det tog någon vecka innan någon nappade.
Övriga är väl 500kr per par vad jag brukar se. Jag har själv sålt ett par för 500kr (senare än -93), och det tog någon vecka innan någon nappade.
Likadana kammar i alla GLT 92-97. Heter olika och har olika nummer men de har samma värden.
De ligger på 400:- st på självplocken.
De ligger på 400:- st på självplocken.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
(Patrik Ståhl)
Ok. Tack för hjälpen, då har jag ett hum.
/Jesper
/Jesper