ersätta insprutning mot weber 45

Tjata om vad som helst .
nalle83
Ganska mycket laddtryck

ersätta insprutning mot weber 45

Inlägg av nalle83 »

hej jag undrar om det går att ersätta insprutningen på min 940 gl till dubbla weber 45:or men det kanske är mycket jobb med det.
motorn som sitter i min 940 är en B230FB skulle vara skoj om det funkar efter som weber sång är så jäkla gött =) sen är det ju intressant om man kommer tappa effekt på detta eller om man kan
vinna effekt
Björn Sandstedt
The
Forumsberoende
Kontakt:

Re: ersätta insprutning mot weber 45

Inlägg av The »

Bör väl inte bereda några större problem, annat än med bilprovningen då. Är bara glömma att besiktiga med webrar på den. Är det en isbil eller du vill kastbyta en gång om året så funkar det ju.

rätt bestyckat så bör den väl kunna ge någon extra häst, men med standardkam så lär det nog inte vara att vänta alltförstort tillskott. Lär nog mest märkas på bränsleförbrukningen och ljudet ;)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
nalle83
Ganska mycket laddtryck

Re: ersätta insprutning mot weber 45

Inlägg av nalle83 »

oki bilen ska inte gå på vägen så för den sakens skull spelar det inte någon roll
Toppen är planad 1,5 eller om det var 2 mm ok portad sen sitter det extraktor grenrör på med 2,5 tums system
sen har jag lite kammar som ligger frågan är ju bara vilken man ska använda har en vx3 kam en k kam en h kam och en fs 122 kam
så detta ihop med dubbla weber borde ju funka bra ihop och sen komma på vilken kam jag ska ta bara..
Björn Sandstedt
Skriv svar