760 Turbo Motronic spridarna öppnar ej

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
mrfun
För lite laddtryck

760 Turbo Motronic spridarna öppnar ej

Inlägg av mrfun »

Hejsan ska se om det finns någon motronic expert här ?
Fel är då att min spridare inte öppnar sig fullt ut utan det bara spottar lite grann ur dom eller vad man ska säga

felsökning har varit
Det kommer soppa ur fuelrailen när man tar bort spridarna samt att jag har byt spridare till några som jag vet fungerar samt byt spridarmotståndet utan något resultat

Sen varför sitter det två spridare relä i motorrummet ett av dom två klickar när man vrider nycklen till läge 2 o det andra är helt dött men det funkar om man flyttar över det till någon annan bil istället

samtliga jordpunkter är kollade och värkar vara i okej skick

Så alla tips är välkomna samt om någon sitter på något bra elschema till motronic
niclasbuhre
Lite mer laddtryck

Re: 760 Turbo Motronic spridarna öppnar ej

Inlägg av niclasbuhre »

Har samma problem på en av mina och vi har felsökt fram till att de e larmboxen som ballat av kan vara de för sig med
Användarvisningsbild
kimb0
Ganska mycket laddtryck

Re: 760 Turbo Motronic spridarna öppnar ej

Inlägg av kimb0 »

har en 740 med motronic som va likadan som din provade allt ja kunde tänka mig.. ja hade gnista men inte nån soppa från spridarna sluta me att ja sprätta piskan o såg då att kablarnas höljen va borta så fixa de o bilen starta på första nyckel vridet.

sitter inge spridar relä på motronic vad ja vet har inget på min o de funkar.o larm bryter väl bara tändningen lr?
Kim.L

Volvo 764-TIC-85,744-TIC-86,240GL-88B
Skriv svar