Mycket fint projekt du har, kul och se att det är andra generationer än LS1 som används i 200sx.
Vill passa på att ge dig ett litet tips med som tyvärr kanske kan anses som lite sent nu, bakflyttad motor är inte dumt ur vikthänseende men dessvärre tillåter inte t.ex. Drifting-reglementet sådan modifiering av torped och kardantunnel (rätta mig gärna om jag har fel).
Ur tekniska regler Modified:
"3.7 Ingen del av motorblocket får passera torpedväggens lodlinje. "
I PROINT kan man läsa:
"Ingång i transmissionstunnel (kardan-/växelådstunneln) får max vara 460 mm. bred och
minst 250 mm. av torpedväggen ska finnas ovan transmissionstunnel. Efter växellådstunnel
ska transmissionstunnel vara max 250 mm i diameter. "
Det är alltså bara ett tips som konstruktiv kritik så jag hoppas du tar det på rätt sätt, tycker bygget är väldigt snyggt genomfört och samtidigt imponerande eftersom du är så pass ung.
Du har kanske inga planer på att tävla med bilen i drifting, men sett till ett potentiellt andrahandsvärde kan det vara bra att känna till. Det blir ju som bekant fort dyrt när man skruvar i bilar så då kan det vara bra om den går att bruka till flera områden den dagen man väljer att sälja.
Är du nyfiken på tekniska regler för olika bilsportgrenar kan du kika in på:
http://www.sbf.se/
Mvh
Cristofer