Manfreds 242 - B21 kompressor
Postat: tis feb 25, 2014 1:37 am
Tjena! Är en fattig student med kärlek för turboladdade volvos. Tyvärr så är jag just det, fattigt. Så förvänta er inga polerade och fina värstingprylar eller så. Mitt koncept är att försöka pumpa ut så mkt kräm som möjligt med min magra ekonomi och för lilla garage.
Här har vi då ett stycke nybessad 242

Riktig värsting som ni ser, bara gått ynka 41k mil.

Har även en 240 med b21et i som ska få ett turbobyte så den gamla turbon kommer att få hamna i den här istället.
Måste ta en paus från k-jetronichelvetesbilen och prova på nåt annat innan jag blir psykiskt sjuk (har inte råd till nåt fint eftermarknadssprut så då får man trilskas med sånna saker som k-jet) så det blir förgasarturbo hade jag tänkt.
Ett stycke trycktätad stromberg har byggts och en sävardump samt plenum skall byggas. Senaste studiebidraget fick gå i graven då en malpassi regulator inhandlades. Sen ska kvalitetsbutiken biltema motvilligt få stå för en intercooler modell snik. Har en topp som ska få lite putsning i kanaler och förbränningsrum. Ska köra med helt orginal botten.
Mitt mål är att ha den som brukis men med ungefär samma effekt som k-jetbilen eftersom den inte går att komma under 3.5l milen med.
Och att förhoppningsvis tillslut kunna plocka mer mos med två förgasare än med k-jet (satans påfund)
Fler bilder kommer inom snar framtid
MVH Manne
Här har vi då ett stycke nybessad 242

Riktig värsting som ni ser, bara gått ynka 41k mil.

Har även en 240 med b21et i som ska få ett turbobyte så den gamla turbon kommer att få hamna i den här istället.
Måste ta en paus från k-jetronichelvetesbilen och prova på nåt annat innan jag blir psykiskt sjuk (har inte råd till nåt fint eftermarknadssprut så då får man trilskas med sånna saker som k-jet) så det blir förgasarturbo hade jag tänkt.
Ett stycke trycktätad stromberg har byggts och en sävardump samt plenum skall byggas. Senaste studiebidraget fick gå i graven då en malpassi regulator inhandlades. Sen ska kvalitetsbutiken biltema motvilligt få stå för en intercooler modell snik. Har en topp som ska få lite putsning i kanaler och förbränningsrum. Ska köra med helt orginal botten.
Mitt mål är att ha den som brukis men med ungefär samma effekt som k-jetbilen eftersom den inte går att komma under 3.5l milen med.
Och att förhoppningsvis tillslut kunna plocka mer mos med två förgasare än med k-jet (satans påfund)
Fler bilder kommer inom snar framtid
MVH Manne