Sida 1 av 1
Koenigsegg One:1
Postat: lör mar 29, 2014 11:04 am
av Daniel-635
Nya bilen One:1 med 1360 hk och 1360 Kg.
Intressant som vanligt, från Koenigsegg.
3d Printade turbinhus på turboaggregaten som jag fattar det med variabel nozzelarea eller liknande.
1000Nm från 3000-7000 Rpm, helt sjukt !
8 sevärda minuter.
http://www.youtube.com/watch?v=6Sivt84RuTk#t=510
Re: Koenigsegg One:1
Postat: lör mar 29, 2014 1:31 pm
av E34 RRT
man blir somm ett frågetäcken!! ????

Postat: sön mar 30, 2014 10:01 pm
av Big Al
-
Re: Koenigsegg One:1
Postat: tis apr 08, 2014 9:12 am
av erikjakan
Vridet var inte imponerande, lär vara lådan som begränsar.
Mvh Erik
Re: Koenigsegg One:1
Postat: lör apr 12, 2014 10:23 am
av AntonD
nu minns jag inte vilken video men christian sa just exakt det, att vridet är ju begränsat för drivlinans skull. Såg en bild på one:1 på nurburgring, kan bli kul att se vad den ger för tid om det är någon tid som släpps
Re: Koenigsegg One:1
Postat: lör apr 12, 2014 1:56 pm
av Robert Markström
Re: Koenigsegg One:1
Postat: sön apr 13, 2014 7:58 pm
av Jorgen-a
Er ikke 1000nm fra 3000-7000 imponerende??
Re: Koenigsegg One:1
Postat: mån apr 14, 2014 11:15 am
av Daniel-635
Kul med fler klipp !
Det totala maxmomentet är väl kanske inte superhögt på 1000Nm på 5 liters motor.
Men man ska ha klart för sig att det är en produktions bil. (nåja...)
Däremot är jag imponerad av bredden, 1000Nm från 3000-7000 lär ju ge ett helt otroligt register !
Turboaggregaten lär vara mycket väl utprovade för att ge så bra laddtryck redan vid 3000, och hänga i ända till 7000.
Det skulle vart intressant att se grafer på moment och laddtryck.
Re: Koenigsegg One:1
Postat: tor apr 17, 2014 12:22 am
av Patrik Johansson
Vid bänkkörning har det tidigare (med Agera R) plockats ut mer vrid än vad Dynapacken ville vara med om i alla fall...
Man väljer att begränsa vridet.
Re: Koenigsegg One:1
Postat: tor apr 17, 2014 8:51 pm
av AntonD
Re: Koenigsegg One:1
Postat: tis apr 29, 2014 9:10 pm
av Ajden
Re: Koenigsegg One:1
Postat: sön maj 04, 2014 1:58 pm
av Peter L
Fränt med 3D printat avgashus! Vore skönt att slippa tänka på gjutbarheten när man ritar avgashus, samt att det blir mycket lättare. Men det är tur att dom inte behöver klara två 1000 timmars standardprov sen i cell

Då hade det nog blivit lite utfall.

Re: Koenigsegg One:1
Postat: tis maj 06, 2014 11:13 am
av Daniel-635
https://www.youtube.com/watch?v=PGGiuaQwcd8
Kolfiber fälgarna.
Man kan anta att det är en klurig teknik dom använder för att tillverka ekrarna som är ihåliga !
Intressant lösning på turboaggregaten också
