Nu har jag även testat med 635an.
Samma ställe lite bättre förhållande då det vart absolut torrt på asfalten, samma förfarande som med min 120d.
Strax över 130km/tim. frirull, och vid 130km/tim full broms, ABS bromsarna är urkopplade just nu, så här vill det till att reglera själv !
Jag fick ett litet däckskrik ca. 3 sekunder in i bromsningen, vilket syns tydligt på grafen vid 17,7 sekunder då G-kraften först tangerar 1G och sen rasar ned till under 0,6G.
Stopptiden vart 4,4 sekunder.
Man får kanske filtrera bort fladdret på grafen, och mer se ett medel, då telefonappen mäter med 100Hz

och en del vibrationer i fästet för telefonen mm. kan orsaka spikar.
Dock kan man ju se att precis när jag tangerade 1G så började hjulen kasa lite. (Dock ingen total låsning.)
Jag har gjort någon mätning till med min 120d även på helt torr asfalt, men över 1G klarar man inte med den bilen ens med ABS, då måste nog däcken vara lite mer uppvärmda.
(Bara kört några km innan jag gjort dessa bromstester)
Jag hittade även en kanon sida på nätet där man kan kolla olika bilars diametrar på både skivor och bromscylindrar, i vissa fall även Huvudbromscyl.
http://brakeparts.co.uk/#
På 635an åker jag med följande.
Fram 325mm skivor och OK med 60mm cylindrar. (Original är 282mm skiva med 57mm cylinder)
Bak 300mm skivor och OK med 38mm cylindrar. (Original är 284mm skiva och 33mm cylinder, Yttepytte litet ok original bak)
De BMW som har närmast dessa mått är...
E34 M5
315mm skivor med 60mm cylindrar.
300mm skivor med 40mm cylindrar.
BMW 8 serien
324mm skivor med 60mm cylindrar.
324mm skivor med 40mm cylindrar.
Alla dessa med "raka" huvudbromscylindrar och enkolvs glidok.
Skivorna på 8-serien lär passa på min bil...
Och lite mer balans bak skulle nog min bil må bra av, minst 40mm cylindrar iallafall.
Tittar man på detta och översätter till din, känns ju 305mm skivor + 60mm kolvar, ihop med 281mm? skivor bak med 38mm cylindrar lirar ganska bra ihop.
Men då som Gustaf säger med en "rak" Huvudbromscylinder.