Motorn är en 350cui uppborrad till 355cui med portade mussepigg toppar, rullvippor, rätt vass mekankam, Hooker Headers, victor jr insug med Holley 750cfm förgasare och en MSD fördelare
Chassit är uppgraderat med polyerutan bussningar, ventilerade skivbromsar fram, Bak sitter det fyrlink med en 8 3/4 bakaxel med 4,10 utväxling
Bästa ET är förnärvarande 12:83
Bästa Hastighet 176Km/h
Nu är det bytt oljepump +pickup, vattenpump, koppel till den, kapat framfjädrarna svetsat om oljetråget ställt om framvagnen monterat frontrunners samt bytt bakdäck. så nu blir det nog åka av i Fällfors, ska försöka sänka min 12.56 tid från piteå
Ja och både jag och Henke fick åka hem med trasiga motorer. Min började gå sämre och sämre sen uppstod lagerknack från motorn och så tappade jag oljetrycket bara att lasta och åka hem
Nu har Novan stått i drygt ett år sen raset i Fällfors så det håller väl vara dags att bygga en ny motor till den. Kommer att bli en 355cui till, fast med fyrbultat block och smidd vevaxel. Resten är inte riktigt bestämt än får väl se vad det blir
Nova ss -66 12,56 176km/h
Chevelle -65 10,05 213km/h