Lite om er andra....

Tjata om vad som helst .
W108
För mycket laddtryck

Lite om er andra....

Inlägg av W108 »

Jag har älskat bilar sedan jag började gå på två ben, det är något som följt mig genom hela mitt liv. I släkten och den övriga bekantskapskretsen är intresset däremot minimalt.

Jag läser här varje dag om det ena och det andra, fullständigt fascinerad av all kunskap och skicklighet som finns därute.
Pratar jag med mina bekanta om något som intresserar mig skruvar de besvärat på sig och placerar mig genast i ett fack som de själva felaktigt målat upp i sina sinnen.
De ser någon nittonåring i 940 framför sig som gör enhjulsburnisar framför korvmojjen i tron om att de imponerar på omvärlden, de ser samma flane i en svart Hoodie med texten "Fuck you, i drive a Volvo" framför sig, de ser bilar framför sig med fjorton doftgranar i backspegeln. I det facket placeras jag av min omgivning och för dem är det sanning.

Jag imponeras så sjukt av superamazoner, BMW:s, Fenmercor, Engelska pickuper och motorer som verkligen presterar. Här huserar folk som själva ritar och bygger detaljer med sådan precision att min akademiska släkt inte ens känner till enheten de mäts i. Här finns folk som är så skickliga att bygga så att min bildade bekantskapskrets aldrig ens skulle upptäcka att något är handbyggt. Här finns folk som oavsett vad de skulle intressera sig för skulle sopa banan med de flesta andra, såväl praktiskt som intellektuellt.

Med några öl innanför västen är det enkelt att lovprisa er, och det är ännu enklare att konstatera faktum:

Vi är lyckligt lottade vi som vet vad som krävs... :thumbright:
Lillen
Forumsberoende

Re: Lite om er andra....

Inlägg av Lillen »

+5 på denna text.
Håller bara med.
VW & Volvo.
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende

Inlägg av blackadder »

Bra skrivet!

Sent from my Commodore 64
Användarvisningsbild
Erik N
För mycket laddtryck

Inlägg av Erik N »

if your mind can see it, your hands can achieve it !
Svetsar och skruvar i det mesta

Erik Norrman Piteå
Timsan
För mycket laddtryck

Inlägg av Timsan »

Mycket vis text! blir själv imponerad varje gång jag loggar in och kollar vad som hänt.
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!

Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
Skriv svar