Jag har åkt 5 år (sommartid) med en gammal konverterad Holley 3310, kan inte se något slitage av etanolen.
Nålventiler i stål, svarta plastflottörer, Quick Fuel E85 bränsleplattor, 50cc acc pump, gul acckam, gröna accpumpsmembran, och hemborrade accmunstycken (stora), Proform main body som kanske inte flödar tillräckligt med bränsle i spridarna...
Konverterade sedan en Holley 750 DP med AD-boosters, gick otroligt mycket bättre men en spridare har nå skit i sig som inte går bort lätt så den ligger på hyllan.
Tillskottsventilen i gummi är hur frisk som helst efter fem år.
Inga problem med original bränslepump (från 1974) eller slangar.
Jag kör nu med en ny Quick Fuel E85 650 DP och den har en klart snyggare bränslekurva än min konverterade, men konverteringen utfördes utan lambdamätning så den hade nog kunnat putsas lite bättre om jag gjort det idag.
Det enda jag upplevt ovanligt är behovet av groteskt stort accpumpstillskott, beror till viss del på kallt insug, 50cc accpumpen är helt tömd när man nått fullgas!
I år är ju E85 ca 6kr billigare per liter än 98 oktan så det har ju inte gjort direkt ont heller
