Och så var jag in och besiktade idag och fick lambda 1.18 på tomgång, vilket är för snålt om jag inte missminner mig?
hc halten landade på 249 max var 100. några tips?
jaja i vilket fall.. med bilen fick jag en Malpassi 1:1,4 Progressiv regulator, ställbar. så jag tänkte om man kanske kunde installera den, och ställa på trycket till lambda värdet stämde ?
(Har en inovative bredbandare som jag skulle kunna använda, om den inte 200sx reglerar mot lambda på tomgång?) annars har jag några kompisar med riktiga mätare liknande dom på besiktningen.
Törs ju inte köra med bilen heller om den går snålt, laddtryck på 0,5bar.
Skulle gärna ta emot lite kommentarer om detta !
Tack, MVH Erik.
Edit: Antar att den inte reglerar på tomgång då värdet va perfekt på förhöjt varvtal, så ikväll eller imorgon installerar jag min malpassi regulator, kör upp bilen på lyften stoppar i bredbandslambdasonden skruvar på BTRen tills lambdan är 14,7:1(1) och stoppar tebaka originalet.
Borde ju bli perfekt? Rätt mig gärna

Edit igen: Jag slarvade, lambdavärdet gällde vid förhöjd tomgång! altså fungerar väl lambdan eftersom den reglerar bra på tomgång... Men hur högt gäller förhöjd tomgång?, kan det ändå hjälpa att höja bränsletrycket?
edit

Edit för sista gången: Ringde en kompis farsa som är bilmek, han sa att de va läckage i avgassystemet, kolla alla skarver, så ja gick ut o kolla o gissa va ja såg

MVH Erik.