Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890 Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele
Inlägg
av Kirre » ons dec 31, 2014 3:27 pm
visa upp just din isbil
Min såg ut så här första svängen på isen i år. Kan tillägga att det är en 244 1975 med b230f, H kam, kl grenrör, alldeles för liten turbo
, 2.5" avgassystem och MS 2.2 ombyggt med ett tändsteg.
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408 Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av NikkO » ons dec 31, 2014 6:59 pm
b230, keihin 41or, enemkam, m45 med quaife-drevsats, 4.56 bakaxel med lite svets.
Senast redigerad av
NikkO den tor jan 15, 2015 2:55 am, redigerad totalt 1 gånger.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Hewran
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 93 Blev medlem: fre sep 12, 2008 2:06 pm
Ort: Frövi
Inlägg
av Hewran » tor jan 08, 2015 10:09 am
325 ix
Köpt krockad och någorlunda rätad
Byggd på överblivna och lånade grejer ifrån andra byggen.
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » tis jan 13, 2015 9:43 pm
Volvo 242
B23 med Köhler 531 topp, dellorto 48or, extractor, 2,5" avgas, dogbox låda, kort styrväxel, lamelldiffad axel osv..
http://www.garaget.org/video/147975
Magnus Mäki
För mycket laddtryck
Inlägg: 162 Blev medlem: fre aug 03, 2007 10:43 pm
Ort: Sverige,Norrbotten,Pajala,Kardis
Inlägg
av Magnus Mäki » tor jan 15, 2015 3:50 pm
BMW M5 Touring -95
BMW M5 Touring -92
BMW M5 sedan -91
Volvo 142 16v -74
Volvo Pv -64
T Landholm
Forumsberoende
Inlägg: 986 Blev medlem: tis jul 06, 2010 10:05 pm
Ort: Stockholm, Haninge
Inlägg
av T Landholm » fre jan 16, 2015 1:41 pm
E30:in var riktigt frän!
Berätta mer om motorn, vad är gjort åt den?
Tommy Landholm
Magnus Mäki
För mycket laddtryck
Inlägg: 162 Blev medlem: fre aug 03, 2007 10:43 pm
Ort: Sverige,Norrbotten,Pajala,Kardis
Inlägg
av Magnus Mäki » mån jan 19, 2015 12:27 pm
E30:in min Var från början en 316.
Har bytt till skivbromsar bak och svetsa 4:10an.
Växellådan är M45a med B20 kåpan från -75
Motorn är en B234 som jag snurrat oljetråget, med ny fläns och fixat silen.
Toppen är rikt planad filats bort med gjutskägget och dubbla ventilfjädrar.
Grenröret har jag bara byggt sj med 2" avgasrör. sen 2,5" rör med en dämpare.
Insuget är riktat/svetsad i flänsen för att klara rakställd.
LH2.4. kabel stam från en volvo 240.
Kylare bakflyttad med cirkulationspump och fläkt.
BMW M5 Touring -95
BMW M5 Touring -92
BMW M5 sedan -91
Volvo 142 16v -74
Volvo Pv -64
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408 Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av NikkO » mån jan 19, 2015 11:19 pm
Lär va jävligt vassa kammar med dubbla fjädrar, vad för spec?
Dit med en kamremskåpa. tråkigt om det rasar pga nå skräp eller snö/is på remmen.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Magnus Mäki
För mycket laddtryck
Inlägg: 162 Blev medlem: fre aug 03, 2007 10:43 pm
Ort: Sverige,Norrbotten,Pajala,Kardis
Inlägg
av Magnus Mäki » tis jan 20, 2015 7:58 am
Nja... fjädrarna sitter nog bara där för att dom fanns hemma.
Original kammar på den här motorn.
Kamremskåpa hade ju kanske inte varit fel....
BMW M5 Touring -95
BMW M5 Touring -92
BMW M5 sedan -91
Volvo 142 16v -74
Volvo Pv -64
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1592 Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm
Inlägg
av loop » ons jan 21, 2015 1:15 pm
Då vädret här nere är skit, så har jag inte haft nån speciell isbil utan siktat in mig mer på däck. Men det har varit några genom åren. Och många motorstarkare bilar har fått lära sig vad norrländsk erfarenhet av iskörning och hyggliga däck betyder
Fiesta mk1
Fiesta mk2 74hk räcker bra i dom här
Cortina mk2 förra året
Första isbilen hemma i Hälsingland. Ford Taunus 20M 2,3v6
Magnus Mäki
För mycket laddtryck
Inlägg: 162 Blev medlem: fre aug 03, 2007 10:43 pm
Ort: Sverige,Norrbotten,Pajala,Kardis
Inlägg
av Magnus Mäki » mån feb 29, 2016 7:47 pm
BMW M5 Touring -95
BMW M5 Touring -92
BMW M5 sedan -91
Volvo 142 16v -74
Volvo Pv -64
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6087 Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä
Inlägg
av Steve » mån feb 29, 2016 7:58 pm
Byt sprut och kör med öppna trattar så kommer det att kännas som att du får dubbelt så mycke att köra med
Magnus Mäki
För mycket laddtryck
Inlägg: 162 Blev medlem: fre aug 03, 2007 10:43 pm
Ort: Sverige,Norrbotten,Pajala,Kardis
Inlägg
av Magnus Mäki » mån feb 29, 2016 8:20 pm
Hehe..
Jag har ett ITG filter och Vems hemma redan.
Men var ganska nöjd hur den kunde användas som bruks bil i sommras.
Körde du med för utväxling Steve ?
Sj har jag en 3,73 med torsendiff nu. men sugen på testa typ 4,10
BMW M5 Touring -95
BMW M5 Touring -92
BMW M5 sedan -91
Volvo 142 16v -74
Volvo Pv -64
Kirre
HK Performance
Inlägg: 1890 Blev medlem: tor jun 02, 2005 11:35 am
Ort: Lycksele
Inlägg
av Kirre » mån feb 29, 2016 9:05 pm